ملت بحرین تسلیم سیاست سرکوب رژیم آل خلیفه نمی شود

دبیر کل تجمع ملی دموکراتیک بحرین گفت: ملت بحرین تسلیم سیاست سرکوب رژیم آل خلیفه نمی شوند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی العالم ؛ وی درباره ادامه تحرکات انقلابی در بحرین گفت: در حال حاضر فشارهای سیاسی و امنیتی زیادی در بحرین وجود دارد. رژیم آل خلیفه بر اساس توصیه های وزیر کشور طرح های امنیتی جدیدی را اتخاذ کرده است.

 این طرح شامل بازداشت فعالان سیاسی نظیر نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین،جلوگیری از برگزاری تظاهرات و آزادی بیان و تلاش برای منحل کردن احزاب و گروه های سیاسی نظیر جمعیت عمل اسلامی بحرین است. این وضع باعث تشدید تنش ها در کشور شده است.

گروه های سیاسی بحرین قرار است روز جمعه آینده در ده منطقه این کشور تظاهرات کنند. این تظاهرات بیانگر آن خواهد بود که ملت بحرین تسلیم وضع فوق العاده موجود در بحرین نخواهند شد، سیاست سرکوب رژیم را به چالش خواهد کشید و بر ادامه تحرکاتی انقلابی خود تاکید خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر گروه های مخالف بحرین تلاش می کنند کنفرانس مشترکی را در خارج از این کشور برگزار کنند تا به نقاط مشترک برسند. برگزاری این کنفرانس در داخل بحرین به دلیل وضع جاری فوق العاده و بازداشت های امنیتی مقدور نیست. در این نشست همه گروه های سیاسی داخل و خارج حضور خواهند داشت. مردم بر ایجاد رژیم مشروطه در این کشور تاکید خواهند کرد.

 همچنین در صورتی که حل و فصل بحران جاری در بحرین مقدور نباشد، گروه های مخالف مشکلی با میانجیگران خارجی که مورد پذیرش مخالفان و رژیم بحرین باشد، ندارند. این طرف های میانجیگر باید بر اساس قوانین بین المللی فعالیت کنند تا ملت بحرین به حقوق خود برسد.

فاضل عباس درباره اقدام رژیم آل خلیفه در منحل کردن احزاب سیاسی مخالف این رژیم گفت: رژیم با این اقدامات می کوشد وضع استبدادی خود را در بحرین تقویت کند. مقامات این رژیم با بازداشت فعالان سیاسی و حقوقی نظیر نبیل رجب می خواهند این پیام را منتقل کنند که آماده هدف قرار دادن هر فعال سیاسی در این کشور هستند.

وی در ادامه درباره تظاهرات بحرینی ها در حمایت از انقلابیون عربستانی تصریح کرد: شیخ نمر النمر از یاوران آزادی ملت بحرین است و ابراز همبستگی ملت بحرین با وی یک مسئله عادی است.

 ما نمی توانیم از آزادی مردم در مصر، تونس و دیگر کشورها حمایت کنیم ولی حمایتی از آزادی در عربستان سعودی نداشته باشیم. مردم این کشور حق  دارند قانون اساسی و پارلمان منتخب داشته باشند. باید حملات نیروهای این رژیم به تظاهرکنندگان پایان یابد.

 مردم عربستان حق دارند تظاهرات کرده و نظرات خود را بیان کنند. متاسفانه آمریکا و اتحادیه اروپا سرکوب ها در عربستان را نادیده می گیرد. ملت بحرین همان طور که از مصر و تونس و دیگر کشورها برای رسیدن به آزادی و حقوق خود حمایت کرده از ملت عربستان نیز برای رسیدن به حقوق مشروع و تعیین سرنوشت خود حمایت می کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.