ملت مصر با تدوین قانون اساسی اسلامی، دست استکبار را کوتاه کند

خبرگزاری آریا- حضرت آیت الله سبحانی گفتند: ملت مصر برای جلوگیری از مصادره شدن انقلابشان توسط استکبار، باید قانون اساسی خود را بر اساس مبنای اسلام تدوین کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، معظم‌له در دیدار جمعی از فعالان سیاسی و فرهنگی مصر، که در دفتر ایشان در قم برگزار شد، با اشاره به آیه «واعتصمو بحبل الله جمیعاً…»، ‌اظهار داشتند: بر اساس این آیه، ملتی که متحد باشند و به ریسمان الهی چنگ بزنند، نجات می‌یابند و در صورت تفرقه، به نابودی می‌رسند.
ایشان با بیان این که تمام آیات و کلمات قرآن، حتی به تنهایی دربر گیرنده مفاهیم گسترده‌ای است، ادامه دادند: این که خداوند د راین آیه به جای اسلام، ایمان، تقوا و… کلمه «حبل» را بیان می‌کند، برای این  است که برای نجات کسی که در چاه است، تنها ریسمان می‌تواند مفید باشد.
این مرجع تقلید، با بیان این که جایگاه الازهر در مصر، مانند حوزه نجف اشرف در عراق است، ادامه دادند: با توجه به جایگاه مهم الازهر که محل حضور علما، فقها و اندیشمندان است، باید قانون اساسی این کشور را بر اساس قانون اسلام تبیین و در جامعه مصر اجرا سازند.
حضرت آیت‌الله سبحانی، با بیان این که ملت مصر، برای این انقلاب، جان‌ها وخون‌های زیادی را از دست داده و مشقت‌های فراوانی را متحمل شده است، با ابراز نگرانی از مصادره شدن این انقلاب به دست نااهلان و مستکبران، گفتند: ملت مصر برای جلوگیری از مصادره شدن انقلابشان توسط استکبار، باید قانون اساسی خود را بر اساس مبانی اسلام تدوین کنند.

موفقیت مردم مصر در اتحاد است
ایشان خاطرنشان کردند: نیاز مردم مصر، اتحاد و قوانین اسلامی است که سدی در برابر تمامی نقشه‌های شوم استکبار می‌باشد. بنابراین، علما و اندیشمندان و مردم مصر، به این راه نجات، دقت کافی را داشته باشند.
خاطرنشان می‌شود، این مرجع تقلید، در پایان به شبهات مطرح شده از سوی فعالان سیاسی و فرهنگی مصر درباره جمع صلاتین، عصمت اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و نماز استیجاری، پاسخ دادند.
همچنین در ابتدای این مراسم،‌ تنی چند از شرکت کنندگان، گزارشی از وظایف و فعالیت‌های انجام شده در مصر را ارائه دادند.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.