ملکه هلند خواستار ادامه کار کابینه مستعفی است

ملکه هلند خواستار ادامه کار کابینه مستعفی است

جام جم آنلاین: بئاتریکس، ملکه هلند با استعفای نخست وزیر موافقت کرده اما از هیات وزیران خواسته است تا تشکیل دولت تازه به کار خود ادامه دهند.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، مارک روت، نخست وزیر هلند به همراه هیات وزیران این کشور در پی ناکام ماندن در مذاکره بر سر اتخاذ سیاست های ریاضت اقتصادی از سمت خود استعفا داد.

وی که با مخالفت جدی حزب دست راستی «آزادی» رو به رو شده است تصمیم داشت تا کسری بودجه سالانه هلند را به سه درصد تولید ناخالص ملی کاهش دهد.

بئاتریکس، ملکه هلند با استعفای نخست وزیر موافقت کرده با این وجود از هیات وزیران خواسته است تا تشکیل دولت تازه به کار ادامه دهند.

یان کیز دویاگر، وزیر اقتصاد کابینه مستعفی هلند می گوید: «من متقاعد شده ام که هلند با اکثریتی متنوع می تواند حمایت لازم را برای تطبیق با اقدامات تازه بیابد؛ اقداماتی که نیاز است تا پایه های اقتصاد جامعه تحکیم شود چراکه این به نفع همه است.»

احتمال دارد که بعد از ظهر روز سه شنبه بحران سیاسی این کشور در پارلمان به بحث گذاشته شود.

آمادئو التفج، سخنگوی کمیسیون اروپا در واکنش گفت: مقصود داشتن نظامی است که طبق پیش بینی کار کند، این امر موسسات را قادر می سازد تا از اعمال چنین فشارهایی به جای تصحیح آن جلوگیری کند.

هلند که در خطر از دست دادن رتبه اعتباری است باید ضمن تلاش برای کاهش کسری بودجه سالانه خود تا پیش از پایان تابستان انتخابات زودهنگام برگزار کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.