ملک‌زاده درچادرهای عشایر چه می‌کرد+عکس

۱۴ام بهمن ،

محمد شریف ملک‌زاده، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم‌پای کوچ بزرگ عشایر در تهران، میدان ونک تا مسجد بلال صدا و سیما را پیمود

ممتازنیوز: کوچ نمادین عشایر ایران که با حضور عشایر و دام‌های آنها از میدان ونک تا مسجد بلال صدا و سیما همراه با نواها و رقص‌های محلی برگزار شد بدون حاشیه نبود.

* محمد شریف ملک‌زاده، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سایر مسئولان، با قرار گرفتن در ایستگاه بی‌آرتی میدان ونک، از عبور عشایر، سان دیدند و پس از ورود آخرین ایل عشایری و دام‌هایشان به خیابان ولیعصر (عج)، پا به پای آنها مسیر را تا مسجد بلال که مکان پایان کوچ بود، پیمود.

* سیاه‌چادرهایی که در سراسر خیابان ولیعصر (عج) برپا شده بود، میزبان حضور ملک‌زاده بودند و نکته قابل توجه این بود که تمام آنها با انواع آش‌های محلی از میهمان، پذیرایی می‌کردند.

* انواع خوراکی‌ها و آش‌های محلی در طی مسیر کوچ «رایگان» بود.

* در حین انجام کوچ نمادین عشایر، جشن ازدواج تعدادی از زوج‌های عشایری نیز در این مراسم انجام شد و ملک‌زاده به این زوج‌ها سفر به کربلای معلی را هدیه کرد.

* با برپایی مراسم کوچ عشایر در پایتخت، سطح آسفالت خیابان از فضولات حیوانی پر شده بود که بلافاصله با عبور مردم و عشایر از هر نقطه‌ای، نیروهای شهرداری، سطح خیابان را پاکیزه و پلاکاردهای تبلیغ کوچ را جمع می‌کردند

خبرگزاری فارس


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.