ممانعت از ورود منتسبان فتنه به دانشگاه‌ها/تبیین شاخص‌های رییس‌جمهور اصلح توسط دانشجویان

۰۶اردیبهشت،

forootan-7-45.jpg

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به فضای دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایام انتخابات، نحوه فعالیت و خط قرمزهای دانشگاه‌ها را در ایام انتخابات تشریح کرد.

دکتر محمدحسین آیتی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص سیاست‌های انتخاباتی دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: علاقه‌مندیم دانشجویان در فضای انتخابات شرکت پرشوری داشته باشند، چرا که این انتخابات نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت کشور دارد.

وی با تاکید بر نقش پررنگ دانشجویان و دانشگاه‌ها در فضای انتخابات، خاطرنشان کرد: معتقدیم دانشجویان علوم پزشکی، دانشجویان فرهیخته و آگاهی می باشند و در چارچوب نظام فعالیت‌ می‌کنند، حتی اگر دارای عقاید مختلفی باشند و نقد کنند، نقدهایشان در راستای تضعیف نظام و ایجاد اخلال برای نظام نیست.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری نشست‌هایی با دانشجویان برای نحوه فعالیت در ایام انتخابات، اظهارکرد: با تبادل نظری که در زمینه فعالیت‌ در ایام انتخابات با دانشجویان داشتیم، مقرر شد به نوعی در این ایام حرکت کنیم که منجر به برگزاری انتخاباتی پرشور سالم، رقابتی و در امنیت کامل و با حضور حداکثری مردم شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاهیان و دانشجویان می‌توانند به خلق حماسه سیاسی کمک کنند، اظهار کرد: دانشجویان به سبب جایگاهی که دارند می‌توانند محل رجوع اطرافیان برای انتخاب رییس جمهور اصلح باشند.

دانشجویان شاخص‌های رییس‌جمهور اصلح را تبیین کنند

آیتی با بیان اینکه این حضور حداکثری باید منجر به انتخابات اصلح شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در تبیین شاخص‌های رییس‌جمهور اصلح نقش پررنگی دارند، بنابراین از دانشجویان خواسته شده است در جلساتی که در این زمینه برگزار می‌شود، به تبیین شاخص‌های رییس‌جمهور اصلح بپردازند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به ممنوعیت ورود جریان فتنه به دانشگاه‌ها، گفت: از ورود عاملان و اطرافیان جریان فتنه ۸۸ و حتی کسانی که نسبت به این جریان مرزبندی مشخصی ندارند، جلوگیری می‌شود، در واقع این موارد خط قرمزهای دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایام انتخابات است.

آیتی با اشاره به نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها در ایام انتخابات، اظهارکرد: هیچ بخشنامه‌ای برای تغییری در برگزاری امتحانات و کلاس‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ نشده است، البته دانشگاه‌ها مختارند با توجه به شرایط منطقه‌ای خود، برای برگزاری امتحانات و تعطیلی کلاس‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند و در صورت برگزاری امتحانی در ایام انتخابات، می‌توانند با مصوبه شورای آموزشی دانشگاه خود برگزاری امتحان را به زمان دیگری موکول کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.