ممانعت از ۱۲۰۰مورد تجاوز به حریم راههای قزوین

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر راهداری راه و شهرسازی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه از ۱۲۰۰ مورد تجاوز به حریم راههای این استان جلوگیری شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جواد حق لطفی اظهار داشت: این جلوگیری ها شامل صدور اخطار، توقف کار، جلوگیری از ساخت و ساز و در نهایت تخریب و قلع و قمع ابنیه های ساخته شده بوده است.

وی در ادامه افزود: توسعه، تعریض و بهسازی راه، انجام عملیات راهداری، وجود فضای لازم برای نصب تجهیزات و علایم ایمنی و اخطار دهند راه و در نهایت تامین ایمنی عبور و مرور از مهمترین دلایل تصویب قانون حریم راه ها است که نظارت بر اجرای آن بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است.

به گفته ی حق لطفی، حداقل حریم خارج از محدوده راه ۵/۱۲ و حداکثر نیز ۵/۱۲۲ متر است که این میزان بستگی به تعریف راه (آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی) مورد نظر دارد.

وی تاکید کرد: تمام ساخت و سازها در حریم راهها باید با صدور مجوز از سوی اداره کل راه و شهرسازی صورت گیرد و در غیر این صورت منجر به جلوگیری و در نهایت تخریب آن از سوی این اداره کل می شود.

حق لطفی اضافه کرد: گشت حریم راهها در تمام ادارات راه و شهرسازی شهرستان های استان مستقر بوده و وظیفه نظارت و جلوگیری از ساخت و سازها در حریم راهها را بر عهده دارد.

مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، با اشاره به اینکه متاسفانه به رغم اخطارها و گشت های مستمر عوامل راهداری گاهی اوقات ملاحظه می شود برخی اشخاص آگاهانه یا ناآگاهانه اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه راه ها کرده و به تذکرات ماموران راهداری نیز هیچ توجه ای ندارند، ادامه داد: در این رابطه اشخاص متخلف به مراجع قضایی معرفی و مستحدثات آنان نیز مورد تخریب واقع می شود.

حق لطفی یادآور شد: از متقاضیان ساخت و ساز در حریم راهها می خواهیم تا قبل از هر نوع احداث، اعم از تجاری و مسکونی در حاشیه آزاد راهها، بزرگراهها، راههای اصلی و فرعی و حتی روستایی برای دریافت مجوز قانونی به ادارات راه و شهرسازی شهرستان محل خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.