ممانعت نظامیان مصر از ورود فعالان به غزه

شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر ادامه سیاستهای محاصره و اعمال فشار علیه غزه از سوی شورای نظامی حاکم بر مصر را محکوم کرد.

به گزاش ممتازنیوز به نقل از شبکه العالم، شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر در گزارشی تأکید کرد: اعضای شورای نظامی حاکم بر مصر بعنوان مسئولان این کشور همچنان به سیاست محاصره غزه ادامه می دهند و تسلیم دیکته های اسرائیل و غرب ضد یک ملت عربی می شوند.

این شبکه تأکید کرد: مبارک همچنان از طریق ادامه سیاستهای او علیه منطقه تحت محاصره غزه، بر مصر حکومت می کند.

مسئولان امنیتی مصر طی روزهای اخیر از ورود هیأت های عربی و خارجی ۱۷ کشور از جمله تونس، مغرب، اردن، و ترکیه به غزه جلوگیری کرده اند.

حدود ۱۵۰ نفر در این هیأتها شرکت کرده اند که اکثر آنها از سرمایه گذاران و نمایندگان مرد و زن هستند، که قصد دارند در همایشی برای سرمایه گذاری در غزه شرکت کنند.

مسئولان نظامی مصری دلیل مخالفت با ورود این هیأت ها به غزه را نداشتن مجوزهای لازم عنوان کرده اند .. این درحالی است که این هیأت ها تأکید کرده اند که دستگاه های ذیربط مصری را در خصوص سفر خود مطلع کرده و قبل از آنکه هزاران کیلومتر را برای رسیدن به غزه بپیمایند، با آنها هماهنگی کرده بودند.

شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر همچنین به شدت در خصوص گرفتار شدن این هیأت ها در هتلی در “اسماعیلیه” و آزاد نبودن آنها برای خروج از محل اقامت خود، اظهار نگرانی کرد.

این شبکه هشدار داد: آشکار است که شورای نظامی از همه وعده های خود در خصوص حقوق فلسطینی ها در غزه کوتاهی کرده است. این شورا پس از اعلام گشودن گذرگاه رفح از هر دو طرف  چند روز بعد از سقوط مبارک، دوباره این گذرگاه را بست،  و با ابقای موانع امنیتی و کاغذ بازی، آن را به صورت ظاهری باز کرد.

شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر تأکید کرد: محاصره غزه جنایتی است که قوانین بین المللی آن را جرم می داند، و مشارکت مصر در این جرم بیانگر تسلیم بودن شورای نظامی در برابر دیکته های اسرائیل و غرب است.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.