ممنوعیت واردات برخی کالاها برای حمایت از تولید ملی است

۲۸ آبان ،

معاون مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ممنوعیت ایجاد شده برای واردات برخی کالاها در جهتی حمایت از تولید ملی است.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از «شاتا»، «علی اکبر کریمی» با بیان اینکه در سال تولید ملی باید منابع کشور به سمت تأمین نیازمندی های ضروری جامعه روانه شود افزود: چنانچه محدودیتی در واردات برخی کالاها صورت گرفته به خاطر آن است که در کشور قابلیت تولید این کالاها وجود دارد و با این تصمیم وضعیت تولید کالاهای داخلی بهتر خواهد شد.

وی افزود: به طور مثال هم اکنون کالاهایی نظیر بخاری، آبگرمکن، کولر آبی، لوازم خانگی کوچک و باتری ماشین از جمله اقلام فهرست شده برای ممنوعیت واردات است که البته این کالاها با تولید بسیار بالایی که در کشور دارند پاسخگوی کل نیاز کشور و جامعه است.

وی با بیان اینکه قرار نیست یک محصول را تمام و کمال وارد کنیم افزود: به عنوان مثال برای ساخت یک رایانه نیاز به قطعات مورد نیاز است و آن دسته از قطعات رایانه که در کشور تولید نمی شود هیچگونه محدودیتی برای واردات ندارد.

معاون مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین به ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه نیز اشاره کرد و گفت: در سال های قبل سرمایه گذاری های زیادی برای تولید گوشی تلفن همراه انجام شد و با ممنوعیت واردات این کالا نیز امکان تولید بیشتر آن فراهم می شود.

کریمی در خصوص ممنوعیت واردات لوازم خانگی به کشور نیز گفت: در بخش لوازم خانگی ظرفیت تولید به گونه ای است که امکان پاسخگویی به نیاز جامعه در سطح لوازم خانگی کوچک وجود دارد./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.