ممنوعیت اخذ تعهد برای پرداخت ارز به ریال

۳ م دیماه ،

بینا- سخنگوی مرکز مبادلات ارزی شایعات اخیر در مورد اخذ تعهد شعب ارزی بانک‌های عامل مبنی بر پرداخت ارز به ریال را تکذیب کرد و گفت: اخذ تعهد شعب ارزی بانک‌های عامل از دارندگان حساب مبنی بر پرداخت ارز به ریال در حد مقدورات و یا معادل آن ممنوع است.
به گزارش بینا، صمد کریمی با بیان اینکه بخشنامه اخیر بانک مرکزی دربارهٔ پرداخت سپرده ارزی به سپرده گذاران ارزی بر اساس ضوابط بانک مرکزی از سوی شعب ارزی بانک‌های عامل بدون هیچگونه تخلفی در حال اجرا است،به ایلنا اظهار داشت: بر اساس بخشنامه مجدد بانک مرکزی، اخذ تعهد از سوی شعب بانک‌های عامل از دارندگان حساب ارزی که به صورت پس انداز، جاری و یا سرمایه گذاری کوتاه مدت، سپرده گذاری کرده‌اند، مبنی بر پرداخت ارز در حد مقدورات و یا معادل آن به ریال مجاز نیست.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی، در عین حال تصریح کرد: در بخشنامه تازه بانک مرکزی به شعب ارزی بانک‌های عامل ابلاغ شده است، چنانچه مشتری درخواست معادل ریالی ارز سپرده گذاری را داشته باشد، پرداخت آن بر اساس نرخ مبادله‌ای بلامانع است.
به گفته کریمی، بخشنامه مجدد بانک مرکزی، شامل پس انداز، جاری و سرمایه گذاری مدت دار از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی در شبکه بانکی کشور بوده است.
این مقام ارشد در مرکز مبادلات ارزی اضاف کرد: سود متعلقه به حساب‌های سرمایه گذاری مدت دار باید بر اساس ارز محاسبه و پرداخت شود.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی، تأکید کرد: در صورتی که متقاضی درخواست اصل و یا سود آن را بکند، شعب ارزی بانک‌های عامل مکلف است، عین ارز وصول شده و یا معادل آن را به سایر ارز‌های جهان روا پرداخت کند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.