ممنوعیت تعویض قطعات اصلی خودرو

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 ممنوعیت تعویض قطعات اصلی خودرو

ممنوعیت تعویض قطعات اصلی خودرو

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور استان همدان از تشکیل ۱۰۰۰ پرونده در واحد رسیدگی به اعتراضات این پلیس در اثر عدم‌آگاهی شهروندان از قوانین و مقررات تعویض ارکان وسیله‌نقلیه خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز، سرهنگ حسین طلایی با اشاره به ماده ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اعلام کرد: تعویض ارکان اصلی وسیله‌نقلیه شامل موتور، شاسی، اتاق و رنگ بدون مجوز راهنمایی و رانندگی ممنوع است.
وی افزود: در صورتی که مالکان وسایل‌نقلیه بنا بر نیاز بخواهند ارکان اصلی وسیله‌نقلیه خود را به علت عدم‌کارایی، غیرقابل بازسازی بودن و … تغییر دهند باید در ابتدا با مراجعه به دوایر شماره‌گذاری ادارات راهنمایی و رانندگی اقدام به اخذ مجوز تعویض کنند که وسیله‌نقلیه در این مرحله ابتدا توسط افسران کارشناس عالی تصادفات بازدید و در صورت تعیین اصالت آن، مجوز تعویض صادر خواهد شد.
طلایی اظهارکرد: در مرحله بعد نیز پس از تعویض قطعه مورد نظر مجددا مالک به اداره راهنمایی و رانندگی مراجعه و پس از بازدید نهایی تعویض قطعه به صورت قانونی انجام و در سوابق خودرو ثبت می‌شود.
وی تصریح‌کرد: کلیه این مراحل همانند سایر خدمات ارائه شده از سوی پلیس راهور به صورت کاملا رایگان انجام می‌پذیرد اما در صورتی که مالکان وسایل‌نقلیه بدون اخذ مجوز اقدام به تعویض اتاق، موتور، شاسی و رنگ وسیله کنند و عدم کشف فساد در احراز اصالت قطعه تعویض شده نیز اثبات شود پرونده‌ای در واحد رسیدگی به اعتراضات راهور تشکیل و مالک از یک چهارم قیمت قطعه و رنگ تغییر یافته تا یک هشتم جریمه خواهد شد.
به گزارش ایسنا، وی ادامه‌داد: از ابتدای امسال نزدیک به ۱۰۰۰ پرونده در زمینه تعویض غیرمجاز قطعه و رنگ در واحد رسیدگی به اعتراضات پلیس راهور تشکیل شده و مالکان وسایل‌نقلیه به علت بی‌اطلاعی از قوانین و مقررات و سهل‌انگاری و عدم اخذ مجوز جریمه شده‌اند.
رئیس پلیس راهور استان همدان در توصیه‌ای به مالکان وسایل نقلیه که می‌خواهند از خدمات ارائه شده از سوی پلیس راهور استفاده کنند، گفت: با توجه به رو به اتمام بودن سالجاری و افزایش حجم کاری در روزهای پایانی سال مالکان مراجعه خود به ادارات راهنمایی و رانندگی را به این روزها موکول نکنند چرا که براساس تجربه سال‌های قبل هر چند ساعات فعالیت مراکز تعویض پلاک بصورت صبح و بعدازظهر بوده و افزایش می‌یابد اما بسیاری از افراد موفق به انجام مراحل قانونی امورات خود نشده‌اند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.