ممنوعیت خرید محصولات اپل در نهادهای دولتی آمریکا

نهادها و سازمان‌های گوناگون در ایالات متحده در حالی خرید محصولات الکترونیکی اپل را ممنوع اعلام کرده‌اند که این شرکت به تازگی ۳۹ محصول خود را از فهرست محصولات سازگار با محیط زیست در آمریکا حذف کرد.
محصولاتی که موفق به کسب استانداردهای مشخصی در زمینه سازگاری با محیط زیست شوند، در این فهرست قرار می‌گیرند و از مزایا و امتیازاتی از سوی دولت آمریکا بهره‌مند می‌شوند. اما به نظر می‌رسد محصولات اپل در این فهرست جایی ندارد و تعداد بیشتری از دستگاه‌های الکترونیکی این شرکت به طور فزاینده در حال خارج شدن از این فهرست سبز است.
یکی از استانداردهای این فهرست، پیاده کردن آسان قطعات دستگاه‌های الکترونیکی برای بازیافت است، اما طراحی و ساختار اکثر محصولات اپل به گونه‌ای است که با این استاندارد همخوانی ندارد.
برای مثال در ساخت سری جدید کامپیوترهای مک‌بوک پرو که از نمایشگر Retina برخوردار است، از مقدار زیادی چسب مخصوص برای سوار شدن و انسجام قطعات استفاده شده است و این مساله جدا کردن قطعات مختلف مک‌بوک پرو را دشوار می‌کند.
حذف ۳۹ مورد از محصولات الکترونیکی اپل از فهرست محصولات سازگار با محیط زیست در حالی صورت می‌پذیرد که اپل داوطلبانه محصولات ناسازگار خود را از این فهرست سبز حذف کرد.
اداره حمایت از محیط زیست شهر سانفرانسیسکو یکی از سردمداران مخالفت با خرید محصولات الکترونیکی اپل است. این اداره با ارسال نامه‌ای به دفاتر حمایت از محیط زیست ۵۰ شهر دیگر آمریکا اعلام کرد که منابع مالی شهرها از این به بعد نباید به خرید دستگاه‌های الکترونیکی اپل اختصاص یابد. این در حالی است که فقط بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه، یعنی چیزی کمتر از دو درصد کل سیستم‌های کامپیوتری نهادها و سازمان‌های دولتی سانفرانسیسکو را کامپیوترهای مک تشکیل می‌دهد.
techradar/نسترن صائبی

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.