ممنوعیت خشونت فیزیکی علیه معتادان اینترنتی

دولت چین به کارمندان مراکز درمان معتادان اینترنتی هشدار داده در صورت استفاده از خشونت فیزیکی اخراج خواهند شد.

به گزارش بی باک به نقل از خبرآن لاین، طبق قوانین به کسی معتاد آنلاین گفته می شود که در طول یک روز بیش از ۶ ساعت پشت گیم و اینترنت بنشیند و بعد از جدایی وی از رایانه یا دستگاه گیم، احساس پریشانی کرده و سعی کند دوباره به آنلاین بودن خود ادامه دهد. بر این اسا این فرد معتاد آنلاین با اینترنتی محسوب شده و می تواند تحت درمان قرار گیرد.
بر اساس این قانون مراکز درمانی برای این افراد در چین مهیا شده تا بتوانند توسط روان پزشکان تحت مرافبت قرار گرفته و درمان شوند. اما بر اساس گزارشهای دریافت شده ، معموات معتادان که اعلب آنها کم سن و سال هستند در این مراکز هنگام طی کردن دوره درمانی، توسط کارمندان مرکز با خشونت فیزیکی روبرو می شوند.
کارشناسان می گونید بیم آنرا دارند که این مراکز به جای درمان بدلیل توسعه خشونت فیزیکی علیه معتادان کارآیی خود را از دست بدهند و به همین خاطر طی بخشنامه دولتی به این مراکز هشدارهای لازم به کارمندان هنگام برخورد با معتادان تحت مراقبت، داده شده است.
در این بخشنامه آمده کارمندانی که از خشونت علیه معتادان استفاده کنند از کار بر کنار خواهند شد. در این بخشنامه به صراحت آمده که کتک زدن جزیی از راه درمان نباید باشد.
چین از اولین کشورهای جهان بوده که اعتیاد به اینترنت را به عنوان اختلال روانی به رسمیت شناخته و برای آن راهکارهای درمانی پیدا کرده است.
در قوانین چین که در سال ۲۰۰۸ منتشر شده کاربرانی که بعد از ۶ ساعت بازی پشت سیستم همچنان اشتیاق به بازی نشان دهند و سعی کنند به بازی خود ادامه دهند جزو معتادان آنلاین و اینترنتی به شمار می آیند.
در سال ۲۰۰۹ بر اساس آمار پسر بچه ۱۵ ساله ای بعد از خشونت فیزیکی اعمال شده توسط کارمندان مرکز درمانی معتادان اینترنتی جان خود را از دست داد و نوجوان دیگری راهی بیمارستان شد.

گفته می شود حدود ۱۵۰۰ کارمند تعلیم دیده در بخش درمان معتادان اینترنتی مدرک رسمی از دولت دریافت کرده اند اما دولت همچنان در خصوص کاربرد زور و خشونت در درمان معتادان اینترنتی توسط این افراد بیم دارد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.