ممنوعیت صادرات لاستیک و قطعات وارداتی خودرو

این خبر امروز ۴شنبه ۱۰م آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

ممنوعیت صادرات لاستیک و قطعات وارداتی خودرو

عصر خودرو : سازمان توسعه تجارت در حالی صادرات ۵۰ قلم کالای وارداتی را ممنوع نموده است که در این بین نام لاستیک و قطعات خودرویی نیز iبه چشم می‌آید.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از دنیای اقتصاد طبق پیشنهادی که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان iبه سازمان توسعه تجارت داده، صادرات این ۵۰ قلم کالا از این پس ممنوع است، زیرا بعضی با سوءاستفاده از شرایط بازار و نرخ ارز، این کالاها را که با ارز مرجع وارد شده‌اند، از سطح بازار جمع آوری و صادر نموده‌اند.
در نتیجه این کار، سود هنگفتی iبه جیب سوءاستفاده‌کنندگان رفته و از آن سو بازار نیز با کمبود و آشفتگی بیشتری روبه‌رو شده است. حالا سازمان حمایت از سازمان توسعه تجارت خواسته تا با ممنوع نمودن صادرات کالاهای موردنظر که قطعات خودرو و لاستیک نیز بین آنها iبه چشم می‌آید، جلوی سوءاستفاده‌کنندگان و آشفتگی بیش از پیش بازار را بگیرد. این «ممنوعیت» اگرچه برای بعضی کالاهای کمیاب و گران مانند روغن نباتی جواب می‌دهد و اقدام مناسبی iبه نظر می‌رسد، اما بعید است برای صنعت خودرو چندان نسخه مناسبی باشد. یکی از ایراداتی که iبه ممنوعیت صادرات کالاهای وارداتی در حوزه صنعت خودرو، وارد است، این است که با این کار خطوط تولید و بازار خدمات پس از فروش خودروسازان در خارج از کشور iبه مشکل بر خواهد خورد. خودروسازان نه تنها باید قطعات خطوط تولید پایگاه اینترنتی‌های خارجی خود را تامین نمایند، بلکه نسبت iبه بازار خدمات پس از فروش آنها نیز متعهد می باشند، بنابراین ممنوع شدن صادرات قطعات و لاستیک‌های وارداتی، برای خودروسازان مشکل ساز خواهد شد. iبه عنوان مثال، خودروسازان هم‌اکنون ECU موردنیاز خود را از خارج تامین می‌کنند و حال که با ممنوعیت صادراتی روبه‌رو شده‌اند، دیگر نمی‌توانند این قطعه را iبه خارج از کشور بفرستند و این معنایی جز کمبود قطعه در خطوط تولید و بازار خدمات پس از فروش آنها در خارج از کشور ندارد.

چهارشنبه ۱۰ آبان   ۰:۴۵

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.