ممنوعیت ملاقاتِ مبتلایانِ کرونا / شرایط ترخیص این بیماران

سوپروایزر اجرائی در بحران کرونا ویروس و نماینده تام الاختیار معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه حضور همراه و ملاقات کننده برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها ممنوع است، گفت: این اقدام برای حفظ ایمنی بیماران بستری، همراهان و ملاقات کنندگان در نظر گرفته شده است.

دکتر سجاد رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ممنوعیت ملاقات و حضور همراه برای بیماران مبتلا به بیماری کووید_۱۹، گفت: بیمارانی که با تشخیص کرونا ویروس بستری می‌شوند، ملاقات ندارند، تا زمانی که تعیین تکلیف شده و دارو دریافت کنند. بعد هم اگر آماده ترخیص بودند، آنها را با رعایت شرایط قرنطینه در منزل، ترخیص می‌کنیم.

وی افزود: باید توجه کرد که هم همراهان این بیماران و اطرافیان‌شان و هم خود بیماران تا زمان بهبودی، نیازمند جداسازی هستند. در نتیجه تا زمانی که بهبود یافته و آماده ترخیص باشند، نمی‌توانیم ملاقات برای آنها در نظر بگیریم. این اقدام برای حفظ ایمنی بیماران بستری، همراهان و ملاقات کنندگان در نظر گرفته شده است.

رضوی با بیان اینکه در عین حال بیمارستان هایی که بیماران کرونایی در آن ها بستری هستند، بیمار الکتیو دیگری را نمی‌پذیرند، گفت: از سایر بیمارستان‌ها هم خواسته‌ایم تا خدمات الکتیوشان را کاهش دهند تا در صورت نیاز آمادگی پذیرش بیماران مبتلا به کرونا را داشته باشند و بتوانیم در صورت نیاز از ظرفیت آن ها استفاده کنیم.

وی درباره وضعیت نیروی انسانی پزشک و پرستار برای رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ها، اظهار کرد: فعلا در بیمارستان‌هایمان خدمات‌دهی از سوی پرسنل‌مان در حال انجام‌ است که جان فشانانه کار می‌کنند. در زمینه پرسنلی کمبود جدی نداریم و اگر هم کمبودی ایجاد شود، از طریق جابجایی بین بیمارستانی رفع می‌شود. تاکنون کمبود جدی اعلام نشده است.

رضوی تاکید کرد: البته قطعا پرسنلی که در این بیمارستان‌ها کار می‌کنند، در زحمت بوده و خسته می‌شوند. ما تمام تلاش‌مان این است که با جابجایی شیفت ها زحمت شان را کمتر کنیم، اما در هر صورت باز هم پرسنل بیمارستان های درگیر با کرونا واقعا زحمت می کشند و من صمیمانه دست شان را می بوسم. زیرا همه اعم از پزشکان، پرستاران، کادر خدمات و… جان فشانی کرده و زحمت می کشند.

وی درباره وضعیت تجهیزات حفاظتی پرسنل بیمارستان‌ها گفت: تجهیزات حفاظتی را به بیمارستان‌ها می‌رسانیم و اگر کمبودی باشد، آن را اعلام کرده و پیگیر تامین آن هستیم. به هر حال حفاظت از پرسنل حتما باید انجام شود تا خدایی نکرده درگیر بیماری نشوند.

انتهای پیام

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.