ممنوعیت هرگونه افزایش قیمت سیمان در آغاز سال ۹۳

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه افزایش قیمت سیمان در سال تازه ممنوع و در صورت ملاحظه هرگونه تخلف با عاملان برخورد قانونی و شدید صورت خواهد گرفت.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران داریوش دیودیده افزود: افزایش قیمت سیمان منوط به تصویب در کارگروه تنظیم بازار کشور است و انجمن سیمان حق افزایش قیمت سیمان را بدون اجازه این کار گروه ندارد.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور افزایش قیمت سیمان تا اطلاع ثانوی ممنوع است، اظهارکرد: کارخانجات سیمان باید با قیمت مصوب سال ۹۲ سیمان را درب کارخانه در اختیار عاملان توزیع قرار دهند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: مطالبی در خصوص افزایش ۲۰درصدی قیمت سیمان در سال تازه مطرح شده است و با توجه به غیره قانونی بودن این امر در صورت ملاحظه هرگونه افزایش قیمت و احتکار سیمان، با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

دیودیده با تاکید بر این که با توجه به تصمیم دولت مبنی بر اجرای فاز دوم هدفمندسازی هر گونه قیمت گذاری و تنظیم بازار کالای اساسی باید بر عهده کارگروه تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد، بیان کرد: در صورت هرگونه تغییر در قیمت سیمان مراتب به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ و از این طریق به کارخانجات سیمان و عاملان اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به تماس‌های بسیار مردمی مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی قیمت سیمان، بروز تخلف گرانفروشی و احتکار سیمان توسط عاملین برای کسب سود نامتعارف، از هم استانی‌ها درخواست کرد در صورت ملاحظه چنین تخلفاتی مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ در مرکز استان و شهرستانها برای اقدام سریع اطلاع دهند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.