ممنوعیت ورود “ابوطالبی” سوءاستفاده آمریکا از موقعیت سازمان ملل است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: مجلس سنای آمریکا از سویی با سوء استفاده از موقعیتی که سازمان ملل در آمریکا دارد و از سوی دیگر با سوء استفاده وابستگی مالی سازمان ملل به آمریکا به ممنوعیت ورود نماینده منتخب ایران در سازمان ملل اقدام کرد.

“نوذر شفیعی” درگفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کارشکنی‌های آمریکا به منظور ممنوعیت ورود “حمید ابوطالبی” نماینده منتخب ایران در سازمان ملل، اظهار داشت: اقدامی که مجلس سنای آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور علیه کشورمان انجام داد، اقدامی خلاف اخلاق بین‌المللی است.

وی ادامه داد: سازمان ملل به آمریکا  اعتماد کرد و به این امید که نمایندگان کشورها بتوانند به سازمان ملل بیایند و دیدگاه‌های خود و مسائل و مشکلات مربوط به کشورشان و نظام بین‌الملل را که با آن مواجه هستند بیان کنند در خاک این کشور مقرش را ایجاد کرد.

شفیعی تصریح کرد: اینکه آمریکا بخواهد موازین حقوقی را به گونه‌ای مطرح کند که تشخیص دهد و یا اجازه ورود به نمایندگان منتخب کشورها به سازمان ملل را برعهده گیرد، نه در توافق سال ۱۹۴۷ آمده و نه چنین تفسیری را می‌توان از این مسئله داشت.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با تاکید بر اینکه  این امر نه حقوقی و نه قانونی است و نه با موازین اخلاقی و حقوقی جهانی سازگار است، خاطرنشان کرد: مجلس سنای آمریکا از سویی با سواستفاده از موقعیتی که سازمان ملل در آمریکا دارد و از سوی دیگر با سواستفاده وابستگی مالی سازمان ملل به آمریکا دست به چنین اقدام خصمانه‌ای زد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. یاسر:

    سنگی که نادانها با بالا رفتن از دیوار سفارت انداختن توی چاه بعد از حدود ۴۰ سال هنوز باید بخوره توی سر ملت ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.