ممنوعیت پذیرش بدون آزمون دانشجو در تحصیلات تکمیلی

۲۳م دیماه ،

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور مصوبه ای، ممنوعیت پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی را به استثنای مربیان و بورسیه ها اعلام کرد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در مصوبه ای که معاون آموزشی وزارت علوم به تازگی ابلاغ کرد، آمده است: ” به منظور هماهنگی در اجرای بند ” ح ” ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه از یک سو و رعایت عدالت در پذیرش دانشجو یادآور می گردد که پذیرش دانشجو برای دوره های تحصیلات تکمیلی صرفاً از طریق شرکت و قبولی داوطلبان در آزمون سراسری ورود به دوره کارشناسی ارشد و آزمون نیمه متمرکز برای ورود به دوره دکتری امکان پذیر است.

استثنای بر این قاعده، پذیرش مربیان حائز شرایط متقاضی استفاده از سهیمه بورسیه دانشگاهها و موسسه‌های آموزش عالی و پژوهشی همچنین داوطلبان بهره مند از بورس دستگاههای اجرایی است که پذیرش این عده از داوطلبان نیز صرفاً با کسب مجوز شورای بورس انجام می گردد.

بر این اساس، پذیرش مستقیم داوطلبان تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی چه در واحد اصلی و چه در پردیسهای دانشگاهی خارج آزمونهای سراسری و یا کسب معرفی نامه از شورای مرکزی بورس مجاز نیست و مدارک تحصیلی این قبیل پذیرفته شدگان – در صورت پذیرش و ادامه تحصیل – از نظر وزارت علوم مدارکی غیر رسمی و فاقد امکان ارزشیابی است.”/ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. علی 2:

    مگه نظر مردم هم مهمه ؟

  2. علی:

    مگه نظر مردم هم همهمه !

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.