ممنوع الورود شدن برخی از شهرهای کرمان برای افاغنه/غیرمجازها جمع آوری می شوند

۲۲ آبان ،

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان روز قبل با اشاره به طرح ساماندهی اتباع بیگانه در کرمان گفت: افاغنه مجاز به حضور در هفت شهرستان استان کرمان می باشند.

به گزارش تفسیری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  پایگاه اطلاع رسانی پلیس، “کمالی” با اعلام این خبر اظهار داشت: استان کرمان یکی از استان های مهاجر پذیر به خصوص اتباع افغانی است و به همین دلیل طرح ساماندهی این اشخاص در استان به اجرا در می آید.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: هم اکنون حضور این اشخاص در هفت شهر استان مجاز است و در سایر شهرستان ها اجازه اقامت ندارند. 
وی گفت: طبق آخرین آمار رسمی ۷۴ هزار افغانی دارای مجوز رسمی در استان کرمان حضور دارند و مطابق ثبت نامی نیز که در جهتی طرح ساماندهی افاغنه انجام شد ۱۰۳ هزار نفر در این طرح شرکت کرده اند. 
کمالی افزود: به جز این اشخاص سایر افاغنه موجود در استان غیر مجاز می باشند و در صورت ملاحظه دستگیر و بعد از نگهداری در اردوگاه اتباع غیر مجاز از کشور طرد می شوند. 
وی گفت: قرار بر این است که ۲۵ شرکت در استان تاسیس شود و به صورت وکالتی کار ساماندهی اتباع بیگانه را انجام دهند و اشخاصی که در این طرح قرار نگیرند مجاز به حضور در استان کرمان نیستند. 
وی تاکید کرد: افاغنه فقط مجاز به اقامت در شهرستان های کرمان، رفسنجان، راور، کوهبنان، زرند، بردسیر و سیرجان می باشند و در هیچ شهر دیگر استان اجازه اقامت ندارند./ف
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.