ممکن است به قبل از سال ۱۹۲۰ برگردیم

فروردین ۱۴۰۳

بررسی ها نشان می‌دهند که در صورت ادامه روند کنونی در خصوص مصرف بیش از اندازه و بی رویه آنتی بیوتیک ها، ممکن است در آینده به قبل از سال ۱۹۲۰ یعنی قبل از کشف اولین ‌آنتی بیوتیک برگردیم.

محمود رضا شاه بهرامی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: کشف آنتی بیوتیک ها کمک بسیار بزرگی به علم پزشکی کرده است و بسیاری از بیماری ها به واسطه این داروها تحت کنترل درآمده اند.

وی افزود: متاسفانه در سالهای اخیر مصرف زیاد و غیر منطقی آنتی بیوتیک ها سبب کاهش تاثیر بسیاری از این داروها شده است به طوریکه در حال حاضر تعداد قابل ملاحظه ای از میکروب ها در برابر داروهای موجود از خود مقاومت نشان میدهند.

شاه بهرامی با اشاره به اینکه افزایش تعداد باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها بسیار نگران کننده است تاکید کرد: بررسی ها نشان می‌دهند که در صورت ادامه روند کنونی در خصوص مصرف بیش از اندازه و بی رویه انتی بیوتیک ها، ممکن است در آینده به قبل از سال ۱۹۲۰ یعنی قبل از کشف اولین آنتی بیوتیک که همان پنی سیلین است برگردیم.

وی گفت: درصورت کاهش یابی اثرشدن نقش و تاثیر آنتی بیوتیک ها در از بین بردن عوامل میکروبی، حتی عفونت های ساده و بیمار یهای نه چندان حاد نیز ممکن است سبب بروز عوارض و مشکلات بسیار شدید و حتی خطر مرگ را نیز افزایش دهد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.