منابع درآمدی ری پایین است/ جدایی ری از تهران مشکل قانونی ندارد

کمال علیپور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه جدایی شهرستان ری از تهران مشکل قانونی ندارد گفت: شهر ری تقریبا در تمامی حوزه ها مستقل از تهران است و تنها از لحاظ درآمدی به دلیل منبع درآمدی پایین به شهرداری تهران وابسته است.

وی ادامه داد: شهر ری به عنوان یکی از مراکز سیاسی، زیارتی و مذهبی و قرار داشتن قبور بزرگانی چون حضرت عبدالعظیم حسنی و… نیازمند صرف اعتباراتی بیش از درآمدهای خود دارد که شهرداری تهران در این سالها از درآمدهای مناطق دیگر صرف این منطقه کرده است.

علیپور با بیان اینکه مسئولان دولتی احساس می کنند، کارخانه های صنعتی شهر ری می تواند کسب درآمد کنند و از این محل بهتر از این شهرستان نگهداری کنند گفت: شهرداری تهران مشکلی با جدا سازی ری از تهران ندارد زیر در این سالها تنها برای این شهرستان هزینه کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که جدایی ری از تهران با وجود آنکه در طرح جامع و تفصیلی ری جزیی از تهران است مشکلی برای پایتخت ایجاد نمی کند گفت: پیش از این نیز مناطقی مانند خادم آباد ، احمد آباد مستوفی و… نیز از تهران به طور کامل جدا شده و مشکلی برای پایتخت ایجاد نکرد. جدایی کامل ری از تهران نیز مشکلی برای تهران ایجاد نمی کند.

علیپور با اشاره به مخالفت مردم ری از این جدایی گفت: مدیریت شهری در این سالها طرحهای توسعه خوبی در این منطقه اجرا کرد و مردم نیز از این پیشرفتها راضی بودند و به همین دلیل تمایلی به جدایی از تهران ندارند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.