مناسبات فرهنگی ایران و ترکیه باید گسترش یابد

۰۸م آذر ،

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با “اومیت یاردم”، سفیر ترکیه درتهران دیدار و بر بسط و گسترش مناسبات فرهنگی دوکشور تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محمدباقرخرمشاد، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هفتم آذرماه با “اومیت یاردم” سفیر ترکیه در ایران و همچنین وابسته فرهنگی این کشور در این سازمان دیدارو گفتگو کرد.
 دراین دیدار،خرمشاد ضمن با اهمیت خواندن روابط فرهنگی دو کشور دوست و مسلمان ایران و ترکیه، بر آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جهت بسط و گسترش مناسبات فرهنگی تاکیدکرد.
وی بر اجرایی نمودن مفاد موافقت نامه فرهنگی سال قبل جمهوری اسلامی ایران و ترکیه و تشکیل تیمی از کارشناسان فرهنگی  جهت انجام این امر تاکیدکرد.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین  مشترکات فراوان تاریخی – فرهنگی و  مذهبی دو ملت را عامل اصلی این گسترش تعاملات فرهنگی  دو کشور خواند .  
 از جمله توافقات صورت گرفته در این دیدار، اجرایی نمودن بند های ۱۱ ، ۱۳ و ۱۵ موافت نامه همکاریهای دو کشور درخصوص ترمیم و بازسازی خانه قدیمی حضرت امام خمینی (ره) در شهر بوسان ترکیه و همچنین دعوت از رئیس فرهنگستان زبان ترکی به تهران بود ./ص
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.