مناسب سازی ایستگاههای BRT برای تردد معلولان

۲۱فروردین۱۳،

مناسب سازی ایستگاههای BRT برای تردد معلولان

شهردار منطقه ۸ از مناسب سازی ایستگاههای اتوبوسهای تندرو جهت تردد آسان معلولان و جانبازان در محدوده شرق تهران خبر داد.

 

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر،  محمدمهدی شادالوئی با اعلام این مطلب گفت: بر همین اساس با احداث رمپ معلولین در تمامی ایستگاههای BRT،  دسترسی معلولان، جانبازان و سالمندان به  ایستگاههای اتوبوس تسهیل شد.

وی با بیان اینکه تمام ایستگاههای اتوبوسهای تند رو در شرق تهران  دارای رمپ مخصوص معلولان است افزود: با توجه به این که محل سوار شدن به اتوبوسها همسطح ایستگاهها است از این رو این اشخاص مشکلی با سوار و پیاده شدن به اتوبوسهای تندرو ندارند.

شادالوئی اظهار داشت: رفع نیازهای جانبازان و معلولان در سفرهای داخل شهری با وسایل نقلیه، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری به شمار می رود و برنامه‌ ریزی و ایجاد امکانات مورد نیاز این طیف از جامعه که از شاخصه‌های مباحث عدالت اجتماعی است همیشه مد نظر بوده است.

وی با اشاره به نصب سرپناه در تمامی ایستگاههای اتوبوس تصریح کرد: این سرپناهها به منظور رفاه حال مسافران در فصول گرم و سرد سال و در رنگهای متنوع و شاد نصب شده اند.

شهردار منطقه ۸ مناسب سازی معابر جهت عبور و مرور روشندلان و معلولان را بسیار ضروری خواند و گفت: با توجه به اهمیت موضوع و انجام مطالعات لازم در این خصوص این منطقه در مناسب سازی معابر و نصب علائم اخطار دهنده جهت عبور و مرور روشندلان و معلولان در شهر تهران پیشگام بوده است.

جمعه ۲۳ فروردین   ۱۱:۳۰

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.