مناسب سازی معابر جهت تردد روشندلان در شرق تهران

شهردار منطقه ۸ مناسب سازی معابر جهت عبور و مرور روشندلان و معلولان را بسیار ضروری خواند و گفت: با توجه به اهمیت موضوع و انجام مطالعات لازم در این خصوص این منطقه در مناسب سازی معابر و نصب علائم هشدار دهنده جهت عبور و مرور روشندلان و معلولان در شهر تهران پیشگام بوده است. 
محمد مهدی شادالوئی با اعلام این مطلب افزود: همچنین جهت شناسایی استعدادها و توانمند سازی روشندلان و معلولان و مشارکت آنان در فعالیتهای شهری و فرهنگی سال گذشته کانون روشندلان و معلولان با حضور و مشارکت این عزیزان در منطقه شکل گرفت که در حال حاضر فعالیتهای فرهنگی – آموزشی در این کانون برای روشندلان برپا است.

وی به برگزاری تور گردشگری نابینایان، همزمان با روز جهانی عصای سفید دراین منطقه اشاره کرد و گفت برگزاری نشستهای تخصصی، برگزاری جلسات مشاوره درسی و روان شناسی، سلامت و.. از جمله برنامه های کانون نابینایان در این روز است.

شادالوئی به عضویت بیش از ۱۳۰ نفر از روشندلان شرق تهران در کانون نابینایان این منطقه اشاره کرد و افزود: در هر شهر باید برای تمامی اقشار جامعه امکانات لازم برای رفاه و پیشرفت فراهم باشد و افراد معلول نیز از این قاعده مستثنی نیستند و محیط شهری باید به گونه ای طراحی و مناسب سازی گردد تا آنان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به برنامه های ورزشی و تفریحی برای روشندلان شرق تهران افزود: نابینایان مانند سایر شهروندان حق و حقوق مخصوص به خود را دارند و ضروری است در فعالیتهای عمرانی، مسایل این عزیزان از طریق مناسب سازی معابر و سایر تاسیسات شهری در نظر گرفته شود

۳۰۱۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.