مناظره کاربران خبرآنلاین بر سر قیمت موز عالی/ موز ۲۵۰۰ تومانی یا خیار پلاسیده/نخریم اروزنش می کنند

در این خبر که تصویری از موز عالی کیلویی ۳۷۰۰ تومان انتشار پیدا کرده بود، دو فرد « بدون نام » را بر آن داشت تا یکی از آنان ادعا کند که « ارزون تر هم پیدا می شه » ودیگری هم بنویسد: « بیا از درخونه ما بخر. »
فرد دیگری هم با عنوان « بدون نام » نوشته است : « ۴۵۰۰ موز مجلسی تو ملاصدرا میفروختن رو چهارشنبه ۱۱ صبح. » این اظهار نظر در رابطه با فروش موز مجلسی به قیمت ۴۵۰۰ تومان در ملاصدرا فرد دیگری را بر آن داشته است تا از او بپرسد : « گوجه فرنگی کیلو چنده؟؟؟» و اینگونه پاسخ بگیرد: « ۲۷۰۰ گلخونه ای، ۱۸۰۰ بوته ای. »
در ادامه مناظره مکتوب کاربران خبرآنلاین پیرامون قیمت میوه وحید به شهروندان توصیه کرده است که « از بعضی جا ها که ارزونه برید آنجا بخرید. » و دیگری هم در واکنش به این توصیه نوشته است: « طی اس ام اس به آقای وزیر اطلاع دهید. » فردی به نام آرمین در پاسخ به این خواسته که به شکل اس ام اس به آقای وزیر اطلاع رسانی شود گفته است: « خبر بدیم که چی بشه؟؟ فایده ای هم داره؟؟؟؟ »
فرد دیگری که به نظر می رسد از کشور آمریکا اظهار نظر خود را در انتهای خبر درج کرده پرسیده است: « به ریاله دیگه آره؟ » و آرین برای او نوشته است: « نه رفیق شما از آمریکا دارین میخونین خبر ندارین ، اینجا خیلی وقته ریال مرحوم شده.الان ریال بیشتر یه شوخیه و نمکه برای پیدا کردن صفرهای اختلاسهای بزرگ. »
سه فرد دیگر که همگی با نام کاربری « بدون نام » نظر خود را درج کرده اند هم نوشته اند:
« من چند روز پیش مریوان بودم اونجا کیلویی ۴ هزار تومان بود و البته خیلی هم عالی بود.
« الان یکی بگه این یعنی ارزونه یا نه »
« موز کیلویی ۳۲۰۰ تومان هم هست. »
اظهار نظری که حکایت از قیمت موز ۳۲۰۰ تومانی برای هر کیلو داشت کاربری بدون نام را بر آن داشته تا بپرسد : « ۱۲۰۰ بود حالا اگه ۳۲۰۰ درست باشه میشه چند درصد تورم؟ » و از دو فرد دیگر بدون نام این دو پاسخ را بشنود:
« اینا رو ولش کن ، مغازه سر کوچه‌ی مسئولان هم قیمتش اینقدره؟؟ »
« موز عالی به هر حال قیمتش مشخص شد اما میخواستم اگر ممکن باشه بپرسم قیمت بقیه میوه ها به چه شکلیه؟دوستان هر کسی از هر میوه ای قیمت داره اعلام کنه. بیاین یه بار خودممون به عنوان شهروند خبر بسازیم به شرط اینکه خبرآنلاین هم منتشر کنه »
این درخواست کاربر خبرآنلاین از دیگر کاربران در رابطه با اعلام قیمت میوه های مختلف سبب شد تا فردی قیمت موز در یوسف آباد تهران را به این شکل عنوان کند: « من تو یوسف آباد دیدم ۲۷۰۰ تومان شبیه همین که توی عکسه…البته خدا می دونه…من سه شنبه دیدم..شاید الان گرون تر شده باشه »
این اظهار نظر فردی به نام احسان را بر آن داشته تا به شوخی بگوید: « دوست عزیز اون خیار پلاسیده بوده. موز ۲۵۰۰ای خدا رحمتش کنه، من پریروز ۴ تا خریدم ۳۰۰۰ تومن، آدم حیفش میاد بخوره!!!!! »
در ادامه برخی از کاربران اطلاعات خود را در رابطه با قیمت میوه اینگونه نوشته اند:
« دو کیلو خیار،‌دو کیلو گوجه رو هم شد ۸۴۰۰، »
« من هفته پیش خریدم کیلویی ۴۰۰۰ تومان! تازه اصلا هم مزه نداشت. »
« توت فرنگی تو میدان تره بار : ۵۶۰۰ ، توت فرنگی میدان تجریش : ۱۲۰۰۰ تومان! ،گوجه سبز میدان تره بار : ۵۳۰۰ ،گوجه فرنگی تجریش : ۱۸۰۰۰ تومان! ،پرتقال مصری میدان تره بار : ۲۱۰۰ ،تجریش : ۴۰۰۰ تومان! ،سیب قرمز تره بار : ۱۳۰۰ ،تجریش : ۳۲۰۰ ! ،گوجه فرنگی تره بار : ۱۵۰۰ ،تجریش : ۲۸۰۰ ! »
در ادامه این مناظره مکتوب کاربری به نام کیومرث عنوان موز عالی برای عکسی که انتشار پیدا کرده را به نقد کشیده است: « کجای این موز عالیه ؟ البته شاید در حال حاضر این بهترین موز باشه ولی مثلا هشت ماه پیش این موز نه تنها متوسط به پایین بوده ، بلکه قیمتش زیر ۱۳۰۰تومان بوده است. »
این اظهار نظر کیومرث سبب شده تا فردی به گفته های او اینگونه پاسخ دهد: « مگر مجبور هستیم بخوریم!!!!!!!! ،نخوریم تا رو دسته واردکننده بمونه !!!!! ،دیگه تاثیر دلار اینقدر هم نیست!! »
کاربری به نام مهرداد هم به عددی که در عکس منتشر شده اشاره کرده و نوشته است: « دقت کردین انگار اول ۲ بوده بعد شده ۳؟؟ »
فرد دیگری با نام مرتضی هم گفته است: « من چند روز پیش ۴۵۰۰ خریدم. »
چهار کاربر بدون نام هم در جواب مرتضی نوشته اند:
« موز عالی و جیب خالی! »
« چند روز مبارزه منفی کنید ونخرید خودش ارزون میشه »
« ای بابا تا ۶ ماه پیش که کیلویی ۱۰۰۰ تومان بود »
«در زمان های گرانی کمی توقع تان را پائین بیاورید و از میوه فروش های سطح شهر خرید نکنید! کمی اگر سطح توقع پائین بیاد میشه از میادین تره بار هم میوه خوب تهیه کرد. حالا گوجه سبزهاش اندازه تخم مرغ نباشه می میریم؟ نخریدن ، ارزانی میاره! شک نکنید! »
کاربری دیگر بدون نام نوشته است « بوکان قیمت موز ۴۵۰۰ تومنه » و آخرین اظهار نظر هم اینگونه است: « من تو شهر ایلام گشتم تنها یک مغازه داشت اون هم کیلویی ۴۲۰۰ »
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.