منتجب‌نیا: مجلس یازدهم نارضایتی‌ها را به حداقل برساند

دبیر کل حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: مجلس یازدهم و دولت باید با همکاری یکدیگر تلاش کنند تا نارضایتی‌ها را به حداقل برسانند و مشکلات اقتصادی و اجتماعی را برطرف کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به درگیری کشور با مشکلات مختلف، اظهار کرد: مردم نارضایتی دارند، دولت مشکلاتی دارد و برخی ضعف ها و ناکارآمدی ها وجود دارد؛ بنابراین باید مسائل دوران رقابت انتخابات مجلس کنار گذاشته شود؛ زیرا در غیر این صورت مشکلات کشور باقی می ماند.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم بار سنگینی بر دوش دارد و جناح پیروز انتخابات که اکثریت مجلس را تشکیل داده است باید به اولویت های کشور توجه کند، ادامه داد: مردم به لحاظ اقتصادی دچار مشکلات جدی هستند. من نمی‌گویم مشکلات باید با معجزه و یک شبه حل شود، اما اگر مجلس و دولت فعلی دست به دست هم می‌دادند، از نظرات کارشناسی استفاده کرده و اقدام شجاعانه داشتند، کار به اینجا نمی رسید. حالا مجلس یازدهم و دولت باید با همکاری یکدیگر تلاش کنند تا نارضایتی ها را به حداقل برسانند و مشکلات اقتصادی و اجتماعی را برطرف کنند.

این فعال سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: شاید رقابتی بین دولت و جناح پیروز مجلس یازدهم وجود داشته است اما دیگر نباید این مسائل مطرح شود؛ زیرا اکنون زمان همکاری برای کاهش مشکلات معیشتی مردم است. اکثریت و اقلیت مجلس باید دست به دست هم داده و با همکاری دولت، قدم های خوبی در جهت حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست خارجی برداشته شود. مشاهده می‌کنیم یک بیماری چگونه به کشور خسارت وارد کرده و تلفات داشته است؛ بنابراین الان زمان همکاری است.

منتجب نیا در ادامه تصریح کرد: مجلس یازدهم همچنین باید به کارهای بر زمین مانده بپردازد. اگر مجلس مدبر و کارآمد باشد می تواند خیلی کارها را انجام دهد مثل مجالس اول تا سوم که در شرایط انقلابی کشور، گام های مهمی در بعد قانونگذاری و نظارت برداشتند.

وی در پایان گفت: مجلس یازدهم قوانینی تصویب کند که مشکل گشا باشد. مجلس می تواند از ظرفیت رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم برای حل مشکلات استفاده کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.