منتظر ارزان شدن قیمت خودرو نباشید

محمدرضا نجفی منش، عضو انجمن قطعه سازان خودرو در برنامه تلویزیونی روزآمد که در نیمه روز از شبکه سراسری پنج سیما پخش می شود درباره حضور خودروسازان خارجی در ایران توضیحاتی به این شکل مطرح کرد:« خودروساز خارجی  به طور مستقل به ایران نمی آیند تا فعالیت کنند. آنها می آیند تا با خوردوسازان داخلی ما مشارکت می کنند. به طور مثال دو شرکت آ و ب با هم شریک می شوند تا با هم خودرو بسازند، آن را بفروشند و در نهایت صادرات کنند. بر این اساس توان داخلی کشور افزایش پیدا می کند.»

او ادامه داد:« بین ۳ تا ۷ درصد درآمد های خودروسازان صرف هزینه تحقیق و توسعه می شود که نتایج آن به داخل کشور می آید و این باعث ارتقای توان کشور ما در زمینه خودرسازی می شود.»

نجفی منش درباره اثر این اتفاق بر کیفیت خودروهای داخلی نیز توضیحاتی اینگونه مطرح کرد:« کیفیت محصول نهایی به طور مسلم افزایش پیدا می کند. چون هم خودروساز بین المللی و هم قطعه ساز بین المللی به ایران می آید و ما با آخرین استاندارهای روز تولید خواهیم داشت.»

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو در پاسخ به این پرسش که مشارکت خودروسازان داخلی با خارجی چه زمانی اتفاق خواهد افتاد، گفت:«  باید توافقی که انجام شده عملیاتی شود. در دید و بازدید ها ابراز علاقه می کنند و حتی برخی قراردادها آماده شده اما وقتی عملیاتی شود و تحریم ها رفع شود این کار شروع خواهد شد. اینطور نیست که خیلی ساده بیایند.»

نجقی منش در پایان به صراحت اعلام کرد مردم توقع کاهش قیمت خودرو را نداشته باشند:« این توقع در مردم به وجود نیاید که مثلا قیمت ها پایین می آید. »

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. ايمان:

    اخه گناه ما چیه که یک عمره در حسرت یک ماشین حتی پراید هستیم که میگید أوزون نمیشه

  2. غفاری:

    سلام
    از خبر بسیار مسرت بخش و قاطعی که دادید متشکرم. چشم از این به بعد انتظار نمی کشم .
    ماشین و ما ؟ ما و ماشین ؟
    اصلا” اشتباه از ما هست که آرزوی ماشین کردیم !!!
    فقیر فقرا را چه به ماشین؟ عمری کار کن ، گرسنگی بکش ،
    پول جمع کن بعد ماشین ایرانی با قطعات قراضه چینی بخر و مابقی عمر اقساط بده .
    من که فکر ماشین را از سرم بیرون کردم .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.