منتظر تشنه شدن نباشید

جام جم آنلاین: به منظور پیشگیری از گرمازدگی در تابستان برای مصرف آب منتظر تشنه شدن نباشید.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین از وزارت بهداشت، کارشناس آموزشی اداره پیشگیری از حوادث اورژانس کشور با اشاره به این که نوع درمان گرمازدگی به شدت علائم بستگی دارد،‌ گفت: افراد برای پیشگیری از گرمازدگی و هنگامی که برای مدت طولانی در محیط گرم قرار می گیرند، بهتر است مایعات کافی بنوشند و قبل، حین و بعد از ورزش، مایعات را فراموش نکنند.

وی افزود: در فصل تابستان نباید برای مصرف آب، منتظر تشنه شدن شد و در مواقع تعریق شدید نوشیدن آب بیش از حد نیاز توصیه می شود.

به گفته آرزو دهقانی، استراحت در ساعات گرم روز و محدود کردن ساعات قرارگیری در معرض آفتاب بهترین راهکار برای جلوگیری از گرمازدگی است.

کارشناس اداره پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت تصریح کرد: افراد زمانی که در بیرون منزل هستند از کلاه های نقاب دار با لبه پهن استفاده کنند و در هوای گرم لباس های نازک، نرم و روشن بپوشند همچنین لباس های پنبه ای برای فصل گرما بهترین نوع لباس هستند چون هم هوا از بین منافذ آن می گذرد و هم عرق بدن می تواند تبخیر شود.

وی افزود: افراد در منزل پنجره ها را باز و یا از تهویه هوا استفاده کنند و بهتر است در هوای گرم غذای کم و سبک بخورند.

دهقانی با اشاره به این که در بین روز و در مواقعی که هوا گرم و مرطوب است، نباید ورزش سنگین انجام داد،‌ گفت: در صورت اجبار به ورزش در هوای گرم، این کار باید با نرمش آغاز شود تا بدن با هوای گرم سازگار شده و حتی الامکان در صبح یا عصر که هوا خنک تر است، ورزش انجام شود.

کارشناس اداره پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: افرادی که دارو مصرف می کنند باید با پزشک خود در مورد داروهای مصرفی مشورت کنند تا مصرف این داروها در تنظیم دمای بدن اختلال ایجاد نکند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.