منتظر میزبانی از مرسی هستیم

جام جم آنلاین: وزیر امور خارجه درباره اجلاس غیرمعتهدها گفت:اکنون ما باید ریاست اجلاس را از مصر تحویل بگیریم و رئیس جمهور مصر باید ریاست جنبش را به رئیس بعدی تحویل دهد،از این نظر ما منتظر میزبانی از جناب آقای مرسی در ایران هستیم.

علی اکبرصالحی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درپاسخ به این پرسش با توجه به اینکه مصر ریاست جنبش غیرمتعهد‌ها را برعهده دارد آیا مرسی برای تحویل دادن ریاست آن به ایران سفر می‌کند؟

صالحی پاسخ داد: معمول این است که هر مجمع بین‌المللی از جمله اجلاس غیرمتعهدها دارای تروئیکایی است که رئیس جمهور قبلی، رئیس جمهور فعلی و رئیس جمهور آینده تشکیل دهنده آن هستند .

وی افزود: اکنون ما باید ریاست اجلاس را از مصر تحویل بگیریم و رئیس جمهور مصر باید ریاست جنبش را به رئیس بعدی تحویل دهد.

وی با اشاره به عضویت بیش از ۱۲۰ کشور در جنبش غیرمتعهدها گفت: بیش از۹۰ درصد دعوت‌نامه‌های اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها به مقامات کشورهای عضو تحویل داده شده است.

وزیر امور خارجه گفت: همه تمهیدات اسنادی صورت گرفته است و اسنادی که باید به امضای وزرای خارجه و سپس رؤسای دولت‌ها برسد ، همگی تنظیم و کامل شده است و از این جهت هیچ مشکلی نداریم.

وی افزود: خوشبختانه برای آماده کردن محل اجلاس نیز شبانه‌روزی کار می‌کنند و همان محل اجلاس قبلی یعنی سالن اجلاس سران کنفرانس اسلامی به خوبی بازسازی و تعدادی ساختمان جدید نیز به آن اضافه شده است.

صالحی گفت: همچنین پاویون زیبایی در فرودگاه مهر‌آباد در حال ساخت است که مراحل نهایی را طی می‌کند.

وی افزود: در مجموع امیدواریم بتوانیم اجلاس موفقیت‌آمیزی را با توجه به شرایط موجود برگزار کنیم .

در ادامه خبرنگار دیگری پرسید: قرار بود هیاتی از ایران برای پیگیری اعدام‌های اخیر اتباع ایرانی در عربستان به این کشور سفر کند که به نظر می‌رسید با مخالفت این کشور مواجه شده است.

صالحی پاسخ داد: مقدمات این کار فراهم شده است و ان شاءالله به زودی هیاتی به این کشور سفر خواهد کرد .

خبرنگار دیگری درباره گزارش نشست استانبول پرسید که صالحی پاسخ داد: هنوز خبری در این خصوص نیامده است.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.