منتفی شدن چانه‌زنی در افزایش قیمت مسکن مهر پردیس /کیفیت فدای سرعت نشود

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/در اولین بازدید وزیر راه و شهرسازی از شهر تازه پردیس، افزایش قیمت‌ها در پروژه مسکن مهر پردیس، افزایش قیمت‌ها و چانه‌زنی در مسکن مهر پردیس، از سوی وی منتفی شده و از پیمانکاران خواسته شد تا کیفیت را فدای هیچ چیز دیگری نکنند.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) انبوه‌سازان فعال در مسکن مهر پردیس در حالی از درخواست خود برای افزایش قیمت‌ها سخن می‌گویند که وزیر راه و شهرسازی، این موضوع را منتفی دانست و تاکید کرد که پیمانکاران به تعهدات خود پایبند باشند.

عباس آخوندی روز جمعه در اولین بازدید خود از پروژه‌های در حال اجرای مسکن مهر در شهر تازه پردیس در فازهای ۸ ( انبوه سازان) شامل ۳۰ هزار واحد مسکن مهر و فاز ۱۱ (کوزو) شامل ۳۵ هزار واحد حضور یافت و روند اجرای این پروژه‌ها از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

وزیر راه و شهرسازی که همراه با معاونان، مدیران کل این وزارتخانه و رئیس انجمن انبوه سازان و پیمانکاران در این پایگاه اینترنتی حضور یافت با تاکید بر پایبندی بر تعهدات پیمانکاران گفت: وزارت راه و شهرسازی قراردادهایی با پیمانکاران و مشاوران دارد که باید بر تعهدات خود پایبند باشد و از طرف دیگر نیز مشاوران و پیمانکاران نیز باید بر اساس قرارداد به تعهدات خود وفادار باشند.

آخوندی افزود: برای جلب اعتماد بین دو طرف اجرای تعهدات می تواند اولین کار باشند که در این مرحله افزایش قیمت‌ها و چانه زنی برای این مساله جایی ندارد.

به گفته وی، پروژه‌های مسکن مهر در حال اجرا دارای کیفیت‌های متفاوت است که از کلیه پیمانکاران می‌خواهم کیفیت را فدای هیچ چیز دیگری نکنند و اگر گزارشی در خصوص کیفیت اجرای پروژه‌ها شود، حتما پیگیری می کنم.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمام تلاش‌ها و زحمات برای رفاه شهروندان است، گفت: اگر از منظر شهروندان و مشتریان مسکن مهر نگاه کنیم، خواسته‌ها و مطالباتی مطرح است که توجه به آنها مهم است و اولین بحث در این زمینه حق انتخاب مشتری است.

وی افزود: مشتری و شهروند در ساخت منزل خود که محل آسایش و سکونت است باید حق انتخاب معماری و جزئیات شامل آشپزخانه، رنگ آمیزی، پنجره و غیره داشته باشند؛ گرچه ممکن است بعضی هزینه‌ها با انتخاب‌ها، بیشتر شود.

آخوندی تاکید کرد: باید از منظر مشتری نگاه کنیم وما از طرف ۸۰ هزار خانوار در پردیس نمی توانیم جزئیات را انتخاب کنیم و در این زمینه آماده دریافت پیشنهاد و راهکار اجرایی در این موضوع از طرف سازندگان هستیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: کیفیت زندگی از موضوعات مهمی است که باید به ارتقای آن بیندیشیم و اگر با مردم گفتگوی مستقیم داشته باشیم درمی‌یابیم که خدمات مطلوب، بر قیمت‌ها اولویت دارد.

وی ادامه داد: فرایند اسکان از موضوعاتی است که باید برای آن برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد تا با واگذاری واحدهای مسکونی امکان سکونت فراهم باشد.

آخوندی از مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران نیز درخواست کرد در خصوص حمل ونقل شهر تازه پردیس با در نظر گرفتن یکپارچگی فعالیت‌ها در حوزه حمل و نقل و مسکن و شهرسازی برای برطرف کردن مشکلات برنامه‌ریزی کند.

وی در پایان خواستار همدلی کامل برای ایجاد فضایی پرنشاط برای ادامه فعالیتها شد تا محیط مسکونی قابل قبولی برای شهروندان فراهم شود.

بررسی وضعیت ساخت واحدهای مسکونی مهر در فازهای ۵,۹,۸ و ۱۱، تاسیسات زیربنایی از جمله آب، برق و فاضلاب از برنامه‌های بازدید وزیر راه و شهرسازی از شهر تازه پردیس بود.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.