منتقدان تفکیک جنسیتی دانشگاه ها سیاسی هستند

پنجشنبه ۲۲ تیر – ۱۲:۲۳:۱۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی(ص):

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی(ص) قم، خاطرنشان کرد: مردم کشور ما، قبل از اسلام هم،‌ حجاب خود را رعایت می کردند و به همین دلیل حتی اگر نگاه باستانی به این ا مر داشته باشیم،‌ رعایت حجاب یک میراث فرهنگی است که از گذشتگان به ما به ارث رسیده و ارزشش از یک  خشت گلی کم ارزش تر نیست که گاهی شاهدیم برای دیدن آن به کشوری بیگانه التماس می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت الاسلام محمدمهدی ابراهیم پور، اظهار داشت: ۲۱تیرماه روز حادثه حمله به مسجد گوهرشاد مشهد در سال ۱۳۱۴هجری شمسی است که به همین مناسبت این روز به نام روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است.
وی افزود: اگر چه این گونه نامگذاری ها خوب است، اما باید از نمایشی شدن این امور جلوگیری شده و باعث شود دستگاه های مختلف کشور به این بهانه، گزارش عملکرد خود پیرامون ارتقاء وضعیت حجاب و عفاف در کشور را ارائه کنند.
مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی(ص) قم، با بیان این که مسئله حجاب به دلیل این که مسئله شرعی دین اسلام و از قوانین جامعه ایران محسوب می شود باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: دولت موظف است مسائل مربوط به زنان از جمله حجاب در جامعه‌ای مورد توجه کند، زیرا شاهدیم که دشمنان نیز نسبت به مسئله حجاب فعالیت های گسترده ای را صورت می دهند.
وی با تأکید بر این که امروز خط مقدم مبارزه فرهنگی ما، مسئله حجاب است، به سفارشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت به مسئله حجاب  اشاره و خاطرنشان کرد: سفارشات ایشان حاکی از اهمیت بالای این مسئله است.
حجت الاسلام ابراهیم پور، در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار خبرگزاری حوزه پیرامون ضرورت تفکیک جنسیتی در  دانشگاه ها،‌ اظهار داشت: از تلاش های وزیر علوم،‌ تحقیقات و فن آوری برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها تشکر می کنم، اگر چه برخی افراد با انتقاد از این اقدام ارزشمند آن را توهین به دانشگاه دانسته و می دانند.
وی با بیان این که منتقدان طرح تفکیک جنسیتی از دو طیف خارج نیستند، گفت: یک دسته از افراد منتقد این طرح افراد کم اطلاع و بی اطلاع هستند و دسته دیگر افرادی هستند که مواضع شان رنگ و بوی سیاسی دارد؛‌ به همین دلیل معتقدیم که امروزه مسئله حجاب قبل از آن که یک مسئله فرهنگی باشد،‌ مسئله ای سیاسی است.
مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی(ص) قم، با بیان این که قانون حجاب و عفاف مصوبه قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی است،‌ گفت: این قانون حدود هفت سال است که به معنای واقعی تعطیل است که این امر گناهی نابخشودنی و ضربه ای بزرگ را به فرهنگ جامعه وارد آورده است.
وی افزود: ‌علما و مردم متدین از این امر راضی نبوده و نیستند، زیرا در حال حاضر انجام قوانینی مانند حجاب و عفاف به دلیل این که در کشور ما حکومت اسلامی وجود داشته و علاوه بر آن،‌ حمایت علما و مردم را در پی دارد و از طرفی بودجه و نیروی انسانی کافی برای آن اختصاص می دهند می تواند به راحتی انجام گیرد.
حجت الاسلام ابراهیم پور، با بیان این که معتقدیم مسئله حجاب علاوه بر آن که یک مسئله اسلامی است،‌ یک مسئله ایرانی هم هست، خاطرنشان کرد: مردم کشور ما، قبل از اسلام هم،‌ حجاب خود را رعایت می کردند و به همین دلیل حتی اگر نگاه باستانی به این ا مر داشته باشیم،‌ رعایت حجاب یک میراث فرهنگی است که از گذشتگان ما به ارث رسیده و ارزش آن از یک  خشت گلی کم ارزش تر نیست که گاهی شاهدیم برای دیدن آن به کشوری بیگانه التماس می شود.
وی با اشاره به فعالیت های نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی هم گفت: ۲۶دستگاه کشوری موظف بودند که این مسئله را دنبال کنند اما به دلیل کم کاری های آنان امروز نیروی انتظامی به تنهایی با مشکلاتی مواجه است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۲۱۲۲۳۱۸۳۰۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.