منتقدان نیویورکی فیلم کاترین بیگلو را انتخاب کردند

۱۴م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، فیلم تازه بیگلو که داستانی واقعی دربارهٔ به دام انداختن اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده است، بجز جایزه بهترین فیلم، جوایز بهترین کارگردان و فیلمبردار (گریگ فریزر) را هم دریافت کرد.
 

جو اجرتن، جسیکا چاستین، ادگار رامیرز، مارک استرانگ، کایل چندلر، نش اجرتن، جنیفر ایلی، هارولد پرینو و فرانک گریلو بازیگران اصلی «۳۰ دقیقه بامداد» می باشند. همایون ارشادی بازیگر ایرانی هم در این فیلم نقشی کوتاه دارد.
 

بیگلو سال ۲۰۱۰ برای درام جنگی «قفسه درد» برنده اسکار بهترین کارگردانی شد. فیلم تازه او از ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر) به طور محدود در آمریکای شمالی روی پرده می‌رود و از ۱۱ ژانویه (۲۲ دی) به طور گسترده اکران می‌شود.
 

«۳۰ دقیقه بامداد» و درام تاریخی «لینکلن» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ هر یک برنده سه جایزه حلقه منتقدان فیلم نیویورک شدند.
 

دانیل دی- لوییس برای بازی در نقش آبراهام لینکلن شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا در «لینکلن» جایزه بهترین بازیگر مرد را برد و سالی فیلد برای بازی در نقش مری تاد لینکلن برنده جایزه بهترین بازیگر زن مکمل شد. جایزه بهترین فیلمنامه نیز به تونی کوشنر فیلمنامه‌نویس این فیلم رسید.
 

ریچل وایس برای بازی در «دریای عمیق آبی» بهترین بازیگر زن معرفی شد و جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل به متیو مکاناهی برای دو فیلم «برنی» و «مایک جادویی» رسید.

«عشق» میشائل هانکه جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را دریافت کرد و «فرانکن‌وینی» تیم برتن جایزه بهترین فیلم انیمیشن را گرفت.
 

«چگونه از یک بیماری همه‌گیر جان سالم به در ببریم» ساخته دیوید فرانس دربارهٔ فعالیت‌ها در اولین سال‌های شیوع بیماری ایدز برنده جایزه بهترین فیلم بلند اول شد. «پنج سنترال پارک» ساخته کن برنز دربارهٔ محکومیت اشتباه شش نوجوان سیاه‌پوست و لاتین به جرم تجاوز به یک زن سفیدپوست در سنترال پارک در ۱۹۸۹، جایزه بهترین فیلم غیرداستانی را برد. 
 

حلقه منتقدان فیلم نیویورک مانند سال ۲۰۱۱ اولین گروه منتقدان فیلم است که برندگان خود را معرفی می‌کند. سال‌ها هیئت ملی نقد اولین گروهی بود که چراغ فصل جوایز سینمایی را روشن می‌کرد. این گروه امسال پنجم دسامبر برندگان را معرفی می‌کند.

ورایتی / ۳ دسامبر / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸ 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.