منتقدان چه نظری درباره «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» دارند؟ / کاربران نمی‌توانند درمورد این فیلم نظر بدهند + عکس

حسین عیدی‌زاده: اکران گسترده سومین قسمت از سه‌گانه نولان با محوریت شخصیت بتمن از روز جمعه آغاز می‌شود، با این حال اخبار و باز نقد این فیلم از سوی منتقدانی که پیش‌نمایش‌های فیلم را دیده‌اند بسیار داغ است.

 

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ظاهرا اقتباسی آزاد از قصه مصور «شوالیه تاریکی بازمی‌گردد» اثر فرانک میلر است که سال ۱۹۸۶ منتشر شد.

 

ریچارد کورلیس منتقد تایم فیلم را بدون نقص توصیف کرده و نوشته است: «فیلم «انتقام‌جویان» از نظر مضمون میرایی و شکنندگی قهرمانان در برابر فیلم نولان بچگانه است. برای اولین بار است ملودرامی که از دل فرهنگ عامه بیرون آمده بیننده را متقاعد می‌کند با ترجمان سینمایی اسطوره‌های یونان یا طنزهای گزنده جاناتان سوئیفت روبرو شده است. «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» عظیم است، تلخ است… فیلمی بسیار جاه‌طلبانه و دستاوردی حماسی.»

 

داستان «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» هشت سال پس از پایان فیلم «شوالیه تاریکی» اتفاق می‌افتد که سال ۲۰۰۸ اکران شد.

 

 

تاد مکارتی منتقد هالیوود ریپورتر نیز اینچنین به استقبال فیلم رفته است: «این فیلم تمام دیگر آثار مصور مارول را بچگانه و احمقانه جلوه می‌دهد. این فیلم، بهترین قسمت از سه‌گانه نولان است. فیلم به شدت درگیرکننده و برای لحظاتی دیوانه‌کننده است.»

 

جاستین چانگ منتقد ورایتی نیز در یادداشت خود از فیلم تعریف کرده و تنها ضعف آن را «کمبود لحظات واقعا شرارت‌بار و شیطانی» خوانده و افزوده است «گاه خط داستانی زیادی پیچیده» می‌شود.»

 

کریستین بیل در «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» بار دیگر به نقش بتمن مبارز نقابدار ظاهر شده، اما این بار گویا بتمن دیگر ماموریتی ندارد یا حداقل برای روبرو شدن با بین، ضدقهرمان نقابدار (با بازی تام هاردی) – که کارهای او شهر گاتام را در موقعیتی آخرالزمانی قرار می‌دهد – خیلی آماده نیست.

 

 

جیمز براردینلی در سایت ریل ویوز با نگاهی کمتر عاطفی اما مشتاق درمورد فیلم نوشته است: «در نهایت «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» با وجود زمان طولانی‌اش (و البته بسیار محتمل است نسخه طولانی‌تری از آن در راه باشد) قانع‌کننده و ۴۵ دقیقه پایانی به شدت دیدنی است.»

 

پیتر تراورس در رولینگ استونز فیلم را نمونه تمام عیار فیلم‌های تابستانی خوانده و از لحظات عاطفی و جذابیت بصری آن تعریف کرده است.

 

مایکل کین، گری اولدمن و مورگان فریمن در «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» نقش‌های خود را تکرار کرده‌اند و جوزف گوردون-لویت و آن هاتاوی از جمله بازیگران جدید هستند. هاتاوی نقش سلینا کایل / زن گربه‌ای را بازی می‌کند.

 

درمجموع اغلب منتقدان نظر بسیار مثبتی به فیلم داشته‌اند و تنها تعداد انگشت‌شماری منتقد از جمله نیک پینکرتن منتقد ویلج وویس بوده‌اند که فیلم را زیرمتوسط توصیف کرده و آن را «سطحی» خوانده‌اند.

 

 

 

«شوالیه تاریکی» فیلم قبلی این مجموعه سال ۲۰۰۸ اکران شد و بیش از یک میلیارد دلار فروخت. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم سال ۲۰۰۵ «بتمن آغاز می‌کند» به کارگردانی نولان بود.

 

یک اتفاق عجیب

هیجان برای دیدن فیلم جدید نولان بسیار بالاست و این مسئله برخی از طرفداران سینه‌چاک فیلم را به شدت تحت‌تاثیر قرار داده، تا جایی که سایت «راتن تومیتوز» مجبور شده بخش نظرات کاربران خود در مورد این فیلم را غیرفعال کند.

 

دلیل این کار نظرات خشمگینانه و بعضا تهدیدهایی بوده که طرفداران فیلم نثار معدود منتقدانی کرده‌اند که نقد منفی درمورد فیلم نوشته‌اند.

 

مدیر این سایت اعلام کرده تعداد نظرات بسیار بالا بوده و کنترل آن‌ها از سوی مسئولان بخش نظرات کاربران خارج بوده و به همین دلیل این بخش را غیرفعال کرده‌اند. او افزوده این میزان هیجان از سوی افرادی که هنوز فیلم را ندیده‌اند بسیار عجیب است.

 

 

یکی از نقدهایی که به شدت طرفداران فیلم را عصبانی کرده نوشته کریستی لیمایر در آسوشیتدپرس بوده که فیلم را «بی‌محتوا» توصیف کرده است.

 

با همه این توصیفات باید منتظر بود تا دید فروش هفته اول فیلم در گیشه چطور است. به نظر می‌رسد «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» خود را برای یک رکوردشکنی آماده می‌کند. این فیلم ۱۶۵ دقیقه‌ای با بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری تولید شده است.
 

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.