منشوری‌های فوتبال بخشیده شدند / کمیته اخلاق فدراسیون تعطیل می‌شود؟

به گزارش خبرآنلاین؛ کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال که به منشور اخلاقی مشهور است، امروز اطلاعیه‌ای را منتشر کرد که طبق آن، منشوری‌های فوتبال ایران بخشیده شدند. در بخشی از این اطلاعیه که مشروح آن روی سایت فدراسیون فوتبال وجود دارد آمده: «در آستانه حلول ماه مبارک رمضان اعلام می دارد :

۱- پرونده هایی از تخلفات حرفه ای افراد نزد این ستاد مفتوح و یا منتج به اعلام رای گردیده است. به مناسبت این ایام فرخنده همه متخلفانی که به هر جهت اشتباهاتی مرتکب شده اند و در این ستاد پرونده دارند، اما از اشتباهات آنها حق الناسی ضایع نشده و یا موجب وهن به حیثیت جامعه فوتبال نگردیده، می توانند با شرایط خاص به فعالیت خود در فوتبال ادامه دهند لکن پرونده آنها مفتوح و سوابق شان جهت بررسی رفتارها در آینده محفوظ می ماند و ان شاءالله که از تکرار اشتباهات پرهیز خواهند نمود .

۲- تمام مواردی که شاکی خصوصی دارند و در آن اتهاماتی چون کلاهبرداری، اخاذی، رشوه، تهدید و… رخ داده که موجب متضرر شدن افراد شد است، به نحوی که عناوین مجرمانه آن در قوانین کیفری و حقوقی کشور عزیزمان ، جزای خاص به دنبال دارد ، توسط شاکی یا شکات به مراجع قضایی ارجاع و در صورتی که مدارکی دال بر این امردر فدراسیون موجود باشد، جهت تکمیل پرونده از سوی این ستاد در اختیار مرجع ذیصلاح قرار می گیرد تا فرد متهم نیز بتواند برابر مقررات از خود دفاع و حکم شایسته صادر شود. بدیهی است این ستاد قصد موازی کاری با قوانین کیفری و حقوقی را ندارد و بی تردید رای صادره مراجع قضایی ضمانت اجرایی محکم تری هم به دنبال خواهد داشت.»

این اطلاعیه به امضای سید محمد هادی آیت اللهی رئیس ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال و نائب رئیس فدراسیون هم رسیده است.

با صدور این اطلاعیه، شایعه تعطیل شدن منشور اخلاقی بیش از پیش قوت گرفت. مسئولان فدراسیون فوتبال همان‌طور که در اطلاعیه اخیر خود به آن اشاره کرده‌اند، به این نتیجه رسیده اند که منشور اخلاقی موازی کاری با مراجع قضایی است. شاید صدور این اطلاعیه پیش درآمدی باشد برای تعطیل کردن منشور اخلاقی.

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.