منصوریان: بازیکن ملی پوش میلیاردی می گیرد اما روپایی زدن بلد نیست/ میناوند: الان شدم ایجنت اما ایجنتی که طرف بازیکن هاست/ ما دوتا که با هم باشیم ؛ بچه های ۹۸ فرار می کنند!

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/29-4-1391/IMAGE634783122577759364.jpg مهرداد میناوند و علی منصوریان در کافه خبر

/Images/News/Larg_Pic/29-4-1391/IMAGE634783123627953209.jpg مهرداد میناوند

/Images/News/Larg_Pic/29-4-1391/IMAGE634783123634505220.jpg میناوند در کافه خبر

/Images/News/Larg_Pic/29-4-1391/IMAGE634783123641213232.jpg علیرضا منصوریان

/Images/News/Larg_Pic/29-4-1391/IMAGE634783123973025815.jpg علیرضا منصوریان در کافه خبر

فرهاد عشوندی-سعید اکبری: مدتی بود به دنبال بهانه برای مصاحبه ترکیب میناوند-منصوریان بودیم. این ایده هم وقتی در سرمان شکست گرفت که مهرداد، ماجرای معروف «من تو من» را مطرح کرد. قبل از دربی رفت سال گذشته، وقتی از میناوند خواستیم یک خاطره تعریف کند، یک «آس» رو کرد: «یک دربی بود که به علی گفتند من تو من با مهرداد باش. رفتم آب خوری، دیدم علی منصور پشتم ایستاده. بازی که تمام شد رفتم خانه دیدم علی هست، نشستم شام بخورم دیدم دارد با من شام می خورد. خلاصه تمام برنج و مرغ های ما را تمام کرد. زنگ زدیم پلیس بعد از یک هفته او را از خانه ما دستبند به دست بردند.» منصوریان هم که خاطره مهرداد را شنید، سریعا دست به کار شد: «الان یاد بازی منچستر با اشتروم گراتس افتادم. یادم می آید گزارشگر بازی می گفت اسکولز، میناوند، بکهام…گل! همان زمان فرگوسن اعلام کرد پیشرفت منچستر را مدیون مهرداد است!» با همین پیش زمینه، به زیرکی خاصی مهرداد و علیرضا را به خبرورزشی آوردیم تا یکی از جدی ترین و فان ترین مصاحبه های سال را از این دو بگیریم. فقط افسوس که بخش اعظمی از خاطره های آنها سانسور شد!
*قصد ما یک مصاحبه جدی و تا قسمتی فان است. استقلال و پرسپولیس امسال پرستاره بسته شده اند. می خواهیم مصاحبه همه چیز داشته باشد. از حرف های جدی گرفته تا کری…
میناوند: من که با استقلالی ها کری دارم. با همین علی هم کل کل دارم. ما بیرون به هم احترام می گذاریم ولی داخل زمین ۶ تا به استقلال می زنیم! این از ما. عکس ۶تایی را هم پیدا کرده ام. می گویند جعبه سیاهش پیدا شده. نخند، جدی می گویم!
(در این حین بحث درهم می پیچد و ناگهان اسم هادی طباطبایی گلر سابق استقلال و تیم ملی پیش می آید و میناوند وارد گود می شود.)
میناوند: علی جدیدا او را ندیده ای؟ قدش۲ متر و ۲۰ سانت شده. پاهایش را عمل کرده. ۱۲ ساعت تو اتاق عمل بوده.
منصوریان: نه بابا، داری شوخی می کنی؟
*بحث دارد به حاشیه می رود. مهرداد قبول داری بهترین دورانت را در پاس سپری کردی؟
نه من دوران حضورم در پرسپولیس فراموشی شدنی نیست. خیلی انگیزه داشتم. وای…چه روزهایی. تیم علی منصوریان را هم دیدم، یاد جوانی های خودم افتادم. داداش علی، تیمت واقعا خوب بازی می کند. خوشحالم، چون یک مشت آدم فوتبالی جمع کرده ای دوروبر خودت.
منصوریان: مهرداد همه چیز در تیم من مشخص است. هر کسی خارج از تاکتیک کار کند، بیرون است. با کسی شوخی هم نداریم. خدا را شکر در این مدت خوب کار پیش رفته. بعد از بازی ایتالیا، آنها درخواست دادند که یک مسابقه رفت و برگشت داشته باشیم. احتمالا آذر می آیند تهران و ما دی می رویم ایتالیا. اما واقعا بی جنبه اند. وقتی گل می خورند، حمله می کنند و می زنند. داور هم که ماشاا.. از خودشان بود. هی می گفتم تیم من هفته بعد بازی دارد، رویش را می کرد آنطرف.
*برای رفتن بازیکنانت به تیم های لیگ برتری به کسی هم مشاوره می دهی؟
چرا ندهم؟ استقلال دنبال گلر سوم ما بود که از من استعلام اخلاقی گرفت.
میناوند: چه اشکالی دارد مربی مشاوره بدهد؟ وقتی بازیکن را می شناسد چرا ندهد؟ اسم این دلالی است؟ چرا آدم ها را بی آبرو می کنیم؟
منصوریان: من به ویسی، یحیی گل محمدی، فرکی، مجید جلالی، ابراهیم زاده و غلامپور پیغام دادم که این بازیکن ها را داریم، اگر می خواهید به آنها بازی بدهید بیائید ببرید. شک ندارم یحیی و ویسی باید به این بازیکنان بازی بدهند. استقلال هم فکر کنم به گلر تیم ملی جوانان بازی بدهد چون فقط ۳۴ هفته مسابقه لیگ برتر داریم…
*مهرداد قبول داری پرسپولیس چپ هایی استثنایی داشت ولی الان چرا ندارد؟
به نظر من برانکو به فوتبال ایران خیانت کرد. او مفید بود، نتایج خوبی هم برای فوتبال گرفت. خیلی کارها کرد ولی چپ به تیم ملی دعوت نمی کرد. او راست پاها را در چپ بازی می داد. همان زمان من آماده بودم یا احسان حاج صفی. ولی اصلا دعوت نمی کرد. مربیان دیگر هم از او یاد گرفتند و کار رسید به همین جا. ولی کلا پا چپ خوب می شود پیدا کرد. من خودم مگر روزهای اولی که آمدم پرسپولیس چطور بود؟ چون چپ پا نداشتیم استانکو مدام به من بازی می داد و در بازی سوم، در تیم جا افتادم.
*امسال استقلال منطقی تر یارگیری کرده یا پرسپولیس؟
منصوریان: هر دو. ولی پرسپولیس هنوز در کمربند میانی اش ایجاد امنیت نکرده. در لیگ ما شرایط اینطوری است که اگر تیمت یک ایرادی داشته باشد، نمی توانی از دستش فرار کنی. در شیراز فرار کنی در قم گیر می افتی. در قم هم فرار کردی، در تبریز کارت تمام است. تیم ها اینقدر روی ایرادت دست می گذارند که یکدفعه می بینی یک سوراخ بزرگ آن وسط درست شده. به نظر من عقبه پرسپولیس عالی است و در جلو هم مهره زیاد دارد.
*شهاب گردان سال گذشته فصل را به خوبی در ذوب آهن تمام نکرد. فکر نمی کنید آودوکیچ باید می ماند؟
میناوند: این حرفی که زدید، دلیل نیست.
منصوریان: درباره شهاب باید بگویم، یک وقتی بازیکن از قراردادی که باشگاه دارد آسیب می بیند و اعتراض می کند. باشگاه هم برای اینکه جوابش را بدهد، او را از ترکیب بیرون می گذارد؛ به همین سادگی. شهاب تا قبل از جام باشگاههای عالی بود. هنوز هم فکر می کنم جزو دو گلر برتر ایران است. تازه پرسپولیس برایش یک سکوی پرتاب به حساب می آید. در کل بخواهید حساب کنید، به نظر من دم پرسپولیسی ها گرم که سرمایه ملی را نسوزاندند.
*الان سرمایه های تیم ملی در استقلال و پرسپولیس جمع شده اند، درست است؟
منصوریان: بله، او برای هر اردو باید ۱۵ بازیکنش را از این دو تیم دعوت کند.
میناوند: ولی به نظر من استقلال و پرسپولیس هنداونه در بسته هستند. درباره پرسپولیس اعتقاد دارم آنها تنها ۱۱نفر خوب یارگیری کرده اند، در حالیکه تو به ۳۰ بازیکن خوب در یک تیم نیاز داری. به نظر من، دراستقلال بین اصلی ها و نیمکت نشین ها زیادی فرقی وجود ندارد ولی در پرسپولیس اینطور نیست. الان اگر یکی از دو بک های وسط پرسپولیس آسیب ببینند، کی جای آنها را می گیرد؟
*نورمحمدی…
پارسال خط دفاعی پرسپولیس آزمایش پس داد. او هم در این خط بود. نمی خواهم بگویم بازیکن بدی است، ولی به هرال تفاوت هایی هست. ولی استقلال در هر پستی بازیکن خوب گرفته. در خط دفاع، منتظری و حنیف را داشت، الان امیر حسین صادقی هم آمده. حتی می خواهد با وجود برهانی و میداووی، مجیدی را هم بگیرد. اینجا شما به یک آدم بزرگ نیاز داری که جلوی حاشیه را بگیرد و به نظرم قلعه نویی از پسش برمی آید. معتقدم پرسپولیس جایگزین خوب ندارد؛ مخصوصا برای پست هافبک دفاعی.
*شاید به علی کریمی هم در این پست بازی بدهد.
منصوریان: انرژی علی را باید جلوی زمین صرف کنی نه عقب. کریمی اگر به دروازه حریف نزدیک تر شود، موفق تر است. بهترین جا برای او پشت فوروادهاست. وقتی علی صاحب توپ می شود دفاع حریف آسیب می بیند. ۹۱ دقیقه در جریان نباشد ولی دو دقیهق توپ بگیرد، ممکن است کار خودش را بکند. ولی وقتی علی را غقب بکشی، دیگر زهر ندارد.
*علی کریمی و مهدوی کیا هم نسل های خود شما بودند. سال گذشته هم عملکرد خوبی نداشتند. فکر نمی کنید وقتش بود تا خداحافظی کنند؟
مهرداد: مهدی راندمان کاری اش بالا بود.
*به خاطر دربی آخر می گویی؟
نه نه. ببین یک مثال بزنم. روزی اسکولز و گیگز گفتند که می روند ولی هیچ پیشنهادی نداشتند. فرگوسن گفت وقتی آنها پیشنهاد داشتند نرفتند و ماندند تا به منچستر کمک کنند ولی حالا منچستر باید به آنها کمک کند. این وسط من نمی فهمم چرا برخی از مربیان که خودشان تا ۴۰ سالگی فوتبال بازی کردند می گویند بازیکن ۳۴ ساله پیر است.
*ولی خوب نیست که بازیکنی مثل کریم باقری دقیقه ۹۰ گرم کند و برای تعویض کنار زمین برود. خوب است؟
مهرداد: من حرف شما را قبول ندارم. نحوه تمرین یک جوان با یک بازیکن ۳۴ ساله باید خیلی فرق کند. من حرف شما را قبول ندارم.
منصوریان: مهرداد خوب منظور را متوجه نشدی. می گویند بهتر نیست شان بازیکن حفظ شود؟
مهرداد: نه من این را فهمیدم ولی می خواهم به شما یک چیز بگویم. ما در تیم اشتروم گراتس یک بازیکن کروات داشتیم به اسم کورتسیان. ۳۵ سالش بود. اتفاقا به تیم ملی هم دعوت شد. دریبل زن بود و در لیگ قهرمانان به منچستر هم گل زد. اوسیم سرمربی ما اول هفته می گفت او فقط بدود و بعد هم برود ماساژ. فقط دو روز قبل از بازی می گفت وارد کارهای تاکتیکی شو. اما کی در ایران از این کارها می کند؟ من فقط دیدم ویسی و ابولقاسمپور…
منصوریان: کاملا درست می گوید.
*این لیگ ما یک مشکلی دارد و آن این است که هنوز ستاره های مسن ستاره اش هستند.
منصوریان: خروجی لیگ ما ایراد دارد. یک مثال ساده می زنم. ابزار اولیه در لیگ ما اینقدر ضعیف است که فقط کار تاکتیکی می کنند. دنبال فوتبال نتیجه گرا هستند. ۹۰ درصد خروجی لیگ ما فیزیکی است. بازیکنان زمخت که روی چمن بد ترکیب بازی می کنند. مربی هم دنبال بازی مستقیم است. در این زمین ها چه فرقی بین جباری و بازیکن ۱۶ ساله است؟ یا بین آندو و کسیکه رکورد تست کوپر را می زند؟ کیفیت بعضی از زمین های ما بد است. هر کس هم بیشتر نترس باشد می برد چون بعضی از بازیکنان بزرگ به فکر ساق شان هستند. باید به آنها حق داد. ما از نظر فنی خروجی نداریم. برای همین می گویند فلان بازیکن مسن ستاره شده و نشانی از جوان ها نیست. من خودم ۱۰ هفته به بازیکن جوان در لیگ بازی بدهم، هفته یازدهم خودم می روم. همه دنبال نتیجه هستند…
*در پاس همدان برایت این اتفاق افتاد، درست است؟
نه پاس، همه تیم ها. یک عبدا… ویسی را سال پیش داشتیم که شانس آورد آسیب ندید. او یکی از سردمداران مربیان جوان است. دوست دارم امسال یحیی هم موفق باشد. سیستم ما مشکل دارد. فوتبال دولتی است. مدیرانش هم دولتی هستند. یکی مثل هدایتی نیست که اول فصل ۱۰ میلیارد بدهد و آخر فصل هم ۱۰ میلیارد دیگر. اینجا آدمی که رئیس شده، از مدیرش توقع نتیجه دارد. مدریهم از مربی می خواهد. این هم طبیعی است. یک هجمه ای پشت تیم است. طرفداران نتیجه می خواهند. مربی هم برای امنیت، مجبور است از ستاره ای که دارد استفاده کند. به همین دلیل دیگر فرصت به جوان ها نمی رسد.
*در ایران هنوز مثل منصوریان و میناوند هست؟
منصوریان: چرا که نه؟ مگر ما بازیکنان بزرگی بودیم؟
میناوند: چرا فکر می کنید این چشمه خشکیده؟
منصوریان: درباره تیم امید حرف می زنم؛ حالا فرقی نمی کند من سرمربی اش باشم یا فرد دیگری. اگر بازی های ما به یورو نمی خورد و مردم بازی ها را می دیدند می فهمیدند این چشمه هنوز می جوشد. ما در تیم مان حداقل ۸ ستاره داریم. اگر شما به این بازیکنان فرصت ندهی، می سوزند. مگر ما چند تا عین محسن مسلمان در فوتبال مان داریم؟
میناوند: من هم به بازی اش علاقه زیادی دارم.
منصوریان: در صدم ثانیه فکرت را در زمین پیاده می کند. هر کاری در ذهن توست، در زمین انجام می دهد. اگر از او دفاع نشود، به او فرصت ندهیم، می سوزد.
مهرداد: نیاز به انگیزه است. من دیدم عابدینی سال گذشته در داماش گفته بود اگر بازیکن فلان قدر بازی کند، روی قراردادش کشیده می شود. این انگیزه می دهد. شما خودت خبرنگاری، اگر کار بزرگ کنی ولی پول نگیری، دیگر چه انگیزه ای برای کار داری؟! به نظر من کروش باید به این بازیکنان فرصت بدهد. اصلا چرا نسل فوتبال ما عوض شد؟ مگر مایلی کهن در آسیا ۹۶ این کار را نکرد؟ احمد رضا نبود و به نکیسا بازی داد که دیدید او شد نکیسا. جرات کردن خیلی مهم است.
*از بحث استقلال و پرسپولیس فاصله گرفتیم. استقلال کهکشانی است یا پرسپولیس؟
الان این حرف ها درست نیست. آخر فصل می شود فهمید کی کهکشانی است. نتیجه به دست آمده تکلیف را روشن می کند.
منصوریان: مهرداد راست می گوید. پارسال می گفتند استقلال کهکشانی. ولی همین لفظ چقدر به استقلال ضربه زد.
مهرداد: این همه مصدوم داد.
منصوریان: در کل به نظر من دو تیم بهتر از سال های گذشته بسته شده اند. دیگر شاید اتفاق نیفتد که امسال شهاب گردان، پولادی، ماهینی، حسینی، کریم انصاری فرد، علی کریمی و.. در پرسپولیس جمع شوند. کریم انصاری فرد سال گذشته در سایپا شد آقای گل. امسال در پرسپولیس بیشتر گل می زند. مدافع حریف جوگیر می شود، توپ می خورد به پایش و می افتد جلوی کریم. آنوقت ببینید چند گل می زند. من معتقدم اگر پرسپولیس یک هافبک دفاعی خوب هم بگیرد بی معرفتی است بگوئیم بد بسته شده. دیگر هیچ ایرادی ندارد. 
                                                                                                                                                                         ……………..
*برای دربی نمی خواهید کری بخوانید؟
میناوند: من فعلا کری نمی خوانم.
منصوریان: من هم جایگاهم طوری نیست که بخواهم درباره دربی حرف بزنم ولی به نظرم، دربی امسال جزو بهترین ها می شود.
میناوند: من حرفت را قبول ندارم. تا نبینی، قضاوت نکن.
*امسال ستاره استقلال نکونام می شود؟
منصوریان: مگر نکونام آمده؟ هر شب که یک خبر تازه می شود.
میناوند: از دو ماه پیش هی می گویند می آید، نمی آید. هر روز هم یک رقمی مطرح می شود. بابا مگر انرژی هسته ای است که هر روز جلسه ۱+۵ برگزار می شود. بابا دو ساعت جلسه بگذارید، به نتیجه رسیدید رسیدید نرسید نمی شود دیگر. چقدر چانه زنی. درباره خلعتبری هم همینطوری بود که آخرش هم رفت سپاهان.
منصوریان: عجب خریدی کرد سپاهان.
مهرداد: بی سر و صدا ترین تیم لیگ برتر بود. الان همین جواد که بیاید استقلال ۵ هفته طول می کشدکه در تیم جا بیفتد. تا به درک متقابل برسند، فرصت زیادی از دست رفته.
منصوریان: همیشه استقلال و پرسپولیس این شانس را از شما می گیرد. همیشه دیده ای که یکسری اصلی ها از تمرین جا می مانند ولی سپاهان لاک پشتی پیش می رود. الان اینطوری است، کم کم از جدول بالا می رود و یکدفعه می بینی صدر جدول است. از طرفی در اصفهان همه پشت این تیم جمع شده اند ولی در استقلال و پرسپولیس چی؟ ۷۲ ملت داری! ولی در اصفهان یک کلام بگو شوما اصفهانی هستید؟ سریع جمع می شوند پشت تیم. 
                                                                                                                                                              ……………………..
*مهرداد تو چرا کلاس های مربی نرفتی؟
همه چیز در کشورهای دیگر اولویت دارد. منصوریان بازیکن ملی است، پس ارجح تر است. ولی الان وقتی به کلاس های مربیگری می روی کسانی را می بینی که حالت بد می شود. یا در تلویزیون کارشناس هایی می بینی که…
*اتفاقا بحث همیشه درباره کارشناس ها زیاد بود. از بین هم نسل های شما هم بوده اند کسانی که از همین کارشناسی مربی شده اند.
داشتم می گفتم…در تلویزیون می بینی طرف دارد از گواردیولا ایراد می گیرد.
منصوریان: بابا من فوتبالیست نمی توانم کارشناس باشم. برای جام جهانی ۲۰۱۰ و اولین بازی جام من را بردند تلویزیون. گفتم من را برای کارشناسی نیاورید اما ناراحت شدند. اگر قرار است یکی کارشناسی کند، مرتضی محصص است چون خودش مدرس فیفاست. اگر از این آدم ها دارید بیاورید اگر نه یکی را بیاورید که درباره کلیات حرف بزند. وقتی محصص از کاپلو ایراد می گیرد، می گویند خودش مدرس است. آنوقت تصور کنید یکی که دو روز مربی بوده، می روند از «دون کاپلو» ایراد می گیرد. خب مردم می گویند این دیوانه است! به خاطر همین صدا و سیما باید حساس باشد. یا تحلیل گر بیاورد یا یکی که مثلا درباره سیستم کار یک مربی توضیح بدهد. نه اینکه طرف بیاید از گواریولا ایراد بگیرد.
مهرداد: حالا جالب است. اغلب کارشناس ها شده اند سیستم آنالیز بازی. همان آماری را که در پایان بازی می دهند، همان را می خوانند که فلان تیم دو تا پاس داد، آن یکی ۴ تا شوت زد. در حالیکه باید پیش بینی کند از بازی. 
                                                                                                                                                            ………………..
*بازیکنان ایرانی معمولا زمانی با تاکیتک آشنا می شوند که خدا ۲۵ سالی به آنها عمر داده! الان در تیم امید، بازیکنان شما تاکتیک پذیر هستند؟
منصوریان: این ربطی به بازیکن ندارد. بازیکن ۲۱ سالش شود، کند ذهن می شود.
میناوند: در اهواز ما ۴۰۰ تا فوتبالیست در مدرسه فوتبالمان داریم که ۱۵ تا فوبتالیست فوق العاده در آن بازی می کنند. ولی من مربی چی به بازیکنم دارم که بگیرم؟ استعداد در فوتبال ما هست ولی در فوتبال پایه مربی ما چند تا مربی خوب داریم؟ به خدا استپ و پاس یاد بگیری، فوتبال را بلدی. اما من چند تا بازیکن مثال بزنم که در تیم ملی هم بازی می کنند و هنوز این چیزها را بلد نیستند؟
منصوریان: راست می گوید، در جام ملت ها ما بازیکنی داشتیم که اگر توپ بلند برایش می فرستادند، نمی توانست رو به جلو استپ کند. همین الان هم بین ۷۰۰ تا یک میلیارد تومان قیمت دارد. هی خدا خدا می کردم که نکند برایش توپ بلند بفرستند.
*درباره قم حرف زدی، الان محرمی با ما یک مصاحبه کرده و گفته فوتبالیست ها باید پول زیاد بگیرند.
منصوریان: من فقط نمی فهمم چرا ورزشکار فلان رشته می گوید ما چرا نباید به اندازه فوتبال بگیریم. الان والیبالیست ها در اروپا به اندازه فوتبالیست ها پول می گیرند؟ مگر در آمریکا، فوتبالیست ها از بسکتبالیست ها بیشتر پول می گیرند یا بسکتبالیست از بازیکنان فوتبال آمریکایی؟ همه چیز سر جای خودش است. اتفاقا چند روز پیش با وزیر ورزش جلسه داشتیم و من گفتم سرمیاه فوتبال را زیاد کنید. نسل محرمی نسلی بود که به خاطر جنگ سوخت. ما هم اثراتش را دیدیم. فقط در چند سال آخر بازی گری مان رفتیم و پول در آوردیم. من می گویم فوتبالیست باید پول بگیرد ولی در ما بایددیسیپلین در باشگاهمان بیاوریم. وقتی پول بدهیم و هیچی نشود، جه فایده ای دارد.
میناوند: پرسپولیس ۲۰ میلیون به من داد ولی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مارک من را فروخت. وقتی این پول گیر باشگاه می آید، دوست دارد بازیکن بسازد. الان ما چند بازیکن ترانسفر کرده ایم؟ فقط بازیکن می فرستیم کشورهای عربی و قلیان به دست برمی گردند! کلا باید به این معقوله توجه کرد و جا دارد من یک بار دیگر همین جا بگویم عاشق پرسپولیس هستم و ۶ تا به استقلال هم زدیم!
*پس اینکه می گویند استقلالی بودی و با این تیم هم داخلی بستی، تخیلی است؟ مدرکش هست ها!
اگر آوردید، هر چی بخواهید می دهم. من زمان فیروز کریمی در پاس، بازی نمی کردم. به من اعتقاد نداشت. دوست داشتم بروم. جوری شده بود که گفتم استقلال هم شد، شد. فقط از این تیم بروم. اما از خود او بپرسید که در تمرینات لباس قرمز می پوشیدم. از همین جا از فیروز کریمی هم معذرت می خواهم اگر اخیرا مصاحبه کردم و زیاد در کار او گذاشتم. کلا من پرسپولیس را دوست دارم. رویانیان کار بزرگی کرده است. من اعتقاد دارم نفرات خوبی گرفته و الان نزدیک به ۸۰ درصد تیم را عوض کرده است. این تیم نیاز به زمان دارد. الکی هم نباید دست مربی بهانه بدهیم که چون بازیکن را خودش انتخاب نکرده، مقصر نیست. به نظر من کلا یک ایراد امسال وجود داشت و آن این بود که باید از ۶ ماه پیش با ژوزه حرف می زدند، تیم را زیر نظر می گرفت تا الان اینقدر شناختش کم نباشد.
*خب این واقعا غیر حرفه ای نیست که باشگاه بدون مربی تیم می بندد؟ آخر کجای دنیا از این کارها می کنند؟
منصوریان: شما هم این را فراموش نکنید که رویانیان به داد پرسپولیس رسید. بعد هم شما چرا دارید ایران با اروپا مقایسه می کنید؟ فوتبال ایران فاجعه است. خواهش می کنم از شما. در فوتبال ایران چیزهایی می بینی که فقط در اینجا وجود دارد. شما شب می خوابی و صیح بیدار می شوی و می بینی برایت بازیکن گرفته اند. اگر رویانیان این بازیکن را نمی گرفت، ژوزه بدبخت چطور بازیکن انتخاب می کرد؟ مگر او از فوتبال ما شناخت داشت؟ باز خدا پدر و مادر رویانیان را بیامرزد که یک مشت بازیکن خوب خرید.
*قبول می کنی قانع نشویم؟ مربی باید یک تیم را ببندد.
میناوند: من هم قبول دارم، اما نه در این شرایط.
منصوریان: شما حساب کن. ما الان اغلب تیم هایمان دولتی است. می خواهم بحث را کمی وسیعتر کنم. تا وقتی نظام ورزشی ما همین باشد، پیشرفت نمی کنیم. الان باید رئیس ورزش با مدیران استقلال و پرسپولیس قرارداد ۵ ساله ببندد. بگوید در این مدت وقت دارید، همه کار کنید. حتی اگر هم ببازید، باز هستید. حالا یک سوال؛ چندتا مدیر ما ورزشی هستند؟ غیر از رحیمی سپاهان کسی را می شناسید؟ پس به نظر من قبل از این بحث هایی که می کنید، اول باید جایگاه مدیر مشخص شود. او هم درست جایگاه مربی را تعریف کند. پس در وسط این گیر و دار نگوئید چرا رویانیان خودش بازیکن آورده و ژوزه نیاورده.
*ولی قبول کن از ژوزه نتیجه نگیرد، به راحتی بهانه می آورد.
مهرداد: دقیقا. ولی من یک چیز دیگر هم بگویم که واقعا جای انتقاد دارد. این جریان لیست فروش چیست؟ واقعا خنده دار است. بابا بازیکن قراردادش تمام شده، او را نمی خواهی دیگر چرا لیست فروش می دهی. واقعا مسخره است.
منصوریان: کلا سیستم باشگاههای ما جالب است. مثلا یک بازیکن ۱۸ ساله می خری یک میلیارد تومان. سه ساله می بندی و بعد از چند سال می خواهی او را ۱۰ میلیارد تومان بفروشی. این وسط ۱۰۰ نفر واسطه می شوند که بابا رضایتنامه را صادر کن. آخر چرا؟ باشگاه روی این بچه هزینه گذاشته، سرمایه کرده آخر چرا باید این اتفاق ها بیفتد. در همین اردوی تیم ملی دیدم بازیکن ناراحت است. گفتش باشگاه بابت رضایتنامه ام اینقدر پول می خواهد. گفتم تو غلط کردی که با ۴۰ میلیون بستی که الان ناراحت باشی. آن روزی که داشتند با این پول می بستند، سر و کله ات را هم می دادی. الان که دو تا باشگاه دنبالت هستند، می گویی چرا باید از من پول بگیرند؟!واقعا این چه وضعی است؟
*به نظرتان علی دایی اشتباه کرد که برگشت به راه آهن؟
مهرداد: به نظر من اشتباه کرد. البته من تیم او را در یک بازی دوستانه دیدم و بد نبود. انصافا کسی هم از تیم او توقع زیادی ندارد.
*تو به جایش بودی این تصمیم را می گرفتی؟
به نظر من اشتباه کرد.
منصوریان: من مخالفم. اشتباه نکرد. این نشان می دهد که می خواهد توانمندی اش را نشان دهد. اتفاقا شما اسم بازیکنان این تیم را زده بودید. من برای خودم یک ترکیب در ذهن چیدم و دیدم ترکیب بدی نیست. تیم علی قطعا در لیگ برتر می ماند.
مهرداد: من هم موافقم که می ماند.
منصوریان: پس به فکت مقداری استراحت بده!
                                                                                                                                                                     ……………..
جملات قصار منصوریان:
*کروش به من گفت می خواهی بروی امکانات منچستر را ببینی؟ سرش را نشان داد و گفت همه چیز منچستر اینجاست. مموری منچستر اینجاست بعد تو می خواهی بروی انگلیس؟
*مهرداد ایجنتی؟ مدیونی من را نبری ارروپا!
*مهرداد زده تو کار کوپن فروشی(بعد از مشاهده کیف کمری میناوند)
*لطفا برای من در لیوان چای بیاورید. نبود هم تو پارچ بریزید!
*همین دیشب ۱۰۰ سیخ جیگر در جاده چالوس زدم!
*امیر عابدزاده را دعوت می کنم تیم ملی. سی دی بازی هایش را دیده ام.
*میک یک روز قبل از اینکه برود به من اس ام اس داد که دارم می روم
*این مهرداد میناوند الان هم پیشکسوت شده از زمین بیرون نمی رود. همین سال پیش در جام ستاره ها سیروس دین محمدی بنده خدا نیم ساعت لب خط بود، مهرداد رفته بود آن گوشه زمین و بیرون نمی آمد.
*عجب آدمی هستی مهرداد. شنیدم در خبرورزشی پشت من حرف زدی. من را از خانه کشیدی بیرون که بیایم خبر و جوابت را بدهم(خنده)
*تیم علی دوستی اگر نتیجه بگیرد، همه تیم های ملی موفق خواهند بود.
*من را با بد کسی آوردید اینجا. خاطراتم با مهرداد مرور می شود. دیگر تمرکز برای مصاحبه نمی ماند.
*خوب کسی را برای مصاحبه انتخاب کردید. شهاب گردان پدیده می شود.
*به افشین قطبی می گفتم حسین ماهینی را دعوت کن تیم ملی، می گفت بابا تو ایده های نوین داری!
*چپ و راست های پرسپولیس خیلی خوبند. راست حسین ماهینی چپ هم این پسره که عاشق جوجه کباب است؛ مهرداد پولادی!

*وای! مهرداد چرا امان نمی دهی کسی حرف بزند! (واکنش مهرداد: هر کی اول زنگ زد، اون حرف می زنه!)
*هر وقت خبر ورزشی را می خرم توقع دارم سورپرایز شوم. چند بار خبر چرت نوشتید، کاملا درست از آب درآمده!
*پرسپولیس ۸۲ کهکشانی بود واقعا ولی یک مربی مدیر نداشت. بگوویچ نتوانست در آن تیم مدیریت کند. مشکلش همین بود.
*بعد از بازی امیدها با ایتالیا، هرناند کرسپو گفت ۴ تا از بازیکن های تیمت می توانند همین الان در سری a بازی کنند.
*تره که گرونه، جعفری هم واسه این تز بازیکن بوی و غیر بومی خرج نمی کنم. یعنی چی که بازیکن بومی می خوایم؟ مگه طرف اسرائیلی هستش؟ تمام ایران سرای من است. این حرفی است که همه می زنیم. متاسفانه این یک طرز تفکر فاشیستی است.
*اردشیر لارودی به من حرفی زد که همیشه در ذهنم هست. گفت تماشاچی کلمنش را برمی دارد و به استادیوم می رود که ستاره اش را ببیند. ولی بعضی از ستاره ها از این علاقه مردم استفاده می کنند تا به باشگاهشان ضربه بزنند.
*اگر بخواهیم ۵ تا هافبک تاریخ وسط ایران را اسم ببریم، ابراهیم قاسمپور یکی از آنهاست(مهرداد: حتما یکی از آنها هم خودت هستی، نه؟!)
*خدا روزی را نیاورد که اسم مهرداد برود تو لیست منشوری های. آبروی فدراسیون را می برد.
*یک بار تیم منتخبم را گفتم و نصفی از دوستانم به من قهر کردند. 
                                                                                                                                                                            ……………………
جملات قصار مهرداد میناوند:
*من هزینه می کنم که بتوانم ایجنت شوم. یک آدمی انتخاب کردم هم بدی دارد هم خوبی. برادر، شما یک آدمی که قتل کرده ای. تاوان باید بدهی. ح.م ۲۰ سال است در این فوتبال است؛ تاوانش را داده. موقعی که داشتم می رفتم سپاهان همه کارهایم را او کرد، بی آنکه یک ریال بگیرد. من را برد لیگ یک، اسمم را رد کرد که بتوانم به عنوان سهمیه بروم لیگ برتر. من از کسی حمایت نمی کنم چون ممکن است برود یک اشتباهی بکند.
*علی پروین، بابا تو بزرگ فوتبال این مملکتی وقتی تو می گویی این تیم گردن کلفت را من نبستم، سر در باشگاهی را باید گل گرفت که در آن به تو احترام نمی گذارند. ولی خودت هم کمک کردی به اعتبار تو خدشه وارد کنند. تو اگر بالا بروی و کار نکنی…ناصر حجازی در یک تایمی گفت به هر دلیل کار نمی کنم. چرا ما به هر دلیلی می آئیم هر کاری کنیم. من خودم می گویم نباید به بزرگان حرفی زد ولی واقعا یک جاهایی سکوت را شکست.
*این گل و شیرینی را کی آورد در فوتبال؟ هی قهر می کنید، هی فردا مصاحبه می کنید که گل بیاورند آشتی می کنیم. شما قنادی ها را آبادکردید. یارو هیچی نداشت، اینقدر شما با فلانی قهر کردید که رفت ۴ تا قنادی زد، ۸ تا گل فروشی!
*بازی که می کردیم همه اش پاس می دادیم به دایی. شنیده ام قرار است در جام ستاره ها هم باشد. پس باید همش به او پاس بدهیم!
*به کافی شاپه خبر ورزشی خوش آمدید. قلیون هم بیاورید، درآمدش از فروش روزنامه بیشتر می شود!
*اینکه پشت درهای بسته، عاشقی دل شکسته تمرین کنی، قدیمی شده! الان بارسا می خواهد مسی را پنهان کند که هیچکس نفهمد چه جوری بازی می کند؟
*باید یک نسل مربی عوض شود. منصوریان، دایی، ویسی، گل محمدی و… می توانند.
*من کار را پله پله جلو می برم. عابدینی درباره داماش با من حرف زد ولی گفتم اول باید مربی تیم های پایه باشم.
*من و علی امروز آمده ایم دوستانه کنار هم مصاحبه کنیم.
*اگر رفتم دنبال ایجنتی، چون همین ایجنت ها باعث شدند من ضربه بخورم. ایجنت با مدیر باشگاه بسته بود، انگار نه انگار اصلا من هستم. وقتی خودم اینطور خراب شدم، گفتم چرا نباید ایجنت باشم و نگذارم دو نفر دیگر خراب نشوند؟
*در ایران بردن آبروی آدم ها مثل آب خوردن است. به فرهنگ مان هم برمی گردد. تیم منصوریان ایتالیا را می برد ولی هر کسی یک تعبیر می کند که تیم ایتالیا نبود مالدیو بود…چرا این کارها را می کنید؟
*مسخره نیست که پارسال مظلومی تیمش را قهرمان حذفی کرد و در لیگ سوم شد ولی امسال تیم ندارد؟
*علی استقلالی هستی؟ یادت باشد آخرین دربی را ما بردیم!
*وای خدا! گیر یه مشت استقلالی افتادم!
*رفقای استقلالی من بیشتر از پرسپولیسی هایم هستند. از سهراب بختیاری زاده بگیر تا همین داداش علی و پاشازاده.
*چه خبر از آسیا بیجن؟!(همان آسیا ویژن به نقل از یکی از اهالی فوتبال!)
*این م.م ها با بگذارید کنار. وجود داشته باشید و اسم بزنید.
من حمید استیلی رو دوست دارم ولی چرا علی کریمی دوره او با تیم سوار هواپیما نمی شد ولی دوره دنیزلی و همینطوری تو تیم ملی، سوار می شد؟ وقتی دیسیپلین نباشه، همین میشه.
*یکی از مشکلات پرسپولیس اینه که هر کدوم از پیشکسوت هایش در استادیوم یک لیدر دارند!
*من در فوتبال جوانمرگ شدم. تقصیر خودم بود.(منصوریان: این یکی را دیگر راست گفتی!)
*همین امسال رفتم برای یک بازیکن با یک باشگاه حرف زدم . گفتم سرمربی کو مدیر گفت سرمربی کیلو چند است. من خودم تیم را می چینم. قول می دهم آن تیم سقوط کند. به موقع اسمش را می گویم.

                                                                                                                                                                ……………..
خاطرات:
درباره سیروس دین محمدی
منصوریان: چند وقت پیش در مرزن آباد پلیس اعلام کرد یک ماشین بدون راننده دارد با ۱۲۰ تا در جاده می رود. همه افتادند در تعقیب ماشین. پلیس رفت جلو توی جاده میخ ریخت. خلاصه ماشین که ایستادند دیدند به به، سیروس دین محمدی پشت فرمان است!
میناوند: اصلا آنطرف آب اعلام کردند تکنولوژی ایران از سطح جهانی زد بالا. ماشین هایی اختراع کرده اند که بدون راننده پیچ های جاده چالوس را می پیچد!
درباره علی سامره
میناوند: علی سامره کجاست؟
منصوریان: رفته گهر.
میناوند: پس گهر هم سقوط می کنه دسته یک!
منصوریان: اتفاقا زنگ زدم به علی گفتم اگه گهرم بفرستی دسته دو، رکورد زدی.
مهرداد: تو ایتالیا هم با پروجا همین کارو کرد. اصلا متخصصه ها. الان مردم اون شهر عکس علی رو زدن رو سیبل، با دارت می زننش!
                                                                                                                                                                      ………………….
کل کل بامزه:
مهرداد: چرا جریان من تو من را تکذیب می کنی؟ یادت نیست مامان جیغ می کشید که بابا این را از خانه بیاندازید بیرون! یادت نیست دوستانم رفتند در خانه تان و به بابایت گفتند این علی را وردارید وببرید؟
میناوند: اصلا به لطف تو بود که بکهام با ۲۰ میلیون یورو رفت رئال. یادم می آید بعد از آن بازی معروف منچستر و اشتروم بود که گزارشگر بازی گفت: «با این کار بزرگ مهرداد، بکام به رئال رفتنی شد! بابا اصلا تو بکامو فرستادی رئال.»
مهرداد: بابا عکست موجود است. رفیقم عکس گرفته. با یک دست من را گرفته ای و با آن یکی دست داری کاهو می خوری!
 

۲۵۱ ۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.