«منصور ارباب سیار» گناهکار شناخته شد! بدون بردن نامی از ایران در دادگاه فدرال آمریکا

دادستان در باره جرم ارباب سیار گفته است که این فرد ۵۷ ساله که تابعیتی آمریکایی – ایرانی دارد قصد داشته است تا با استخدام قاچاقچیان مکزیکی مواد مخدر از آنان بخواهد که رستورانی را که سفیر عربستان در آن حضور داشته است را منفجر کند ، اما فردی که وی با او به عنوان قاچاقچی مذاکره کرده است ، نه یک قاچاقچی که یک مامور مخفی بوده است

منصور ارباب سیار که حدود یکسال پیش متهم شده بود که قصد داشته است سفیر عربستان سعودی در آمریکا را ترور کند، امروز اقرار کرد که قصد این کار را داشته است و برای انجام این کار با ایرانیان همکاری داشته است.

به گزارش «تابناک» ، شبکه تلویزیونی «سی ان ان» آمریکا روز چهارشنبه ارباب سیار در دادگاه فدرال منهتن به دست داشتن و همکاری برای قتل سفیر سعودی در آمریکا مجرم شناخته شد .

بر اساس این گزارش ، دادستان در باره جرم ارباب سیار گفته است که این فرد ۵۷ ساله که تابعیتی آمریکایی – ایرانی دارد قصد داشته است تا با استخدام قاچاقچیان مکزیکی مواد مخدر از آنان بخواهد که رستورانی را که سفیر عربستان در آن حضور داشته است را منفجر کند ، اما فردی که وی با او به عنوان قاچاقچی مذاکره کرده است ، نه یک قاچاقچی که یک مامور مخفی بوده است .

«اریک هولدر» دادستان کل آمریکا پیش از این مدعی شده بود که این طرح ترور با تایید برخی از مقامات حکومت ایران طراحی شده است . اتهامی که همواره ایران با قاطعیت آن را رد کرده است .

وکلای ارباب سیار تا کنون درباره حکم دادگاه نظری ارائه نکرده اند. اما به نظر می رسد که حکم وی از ماه ژانویه اعلام و اعمال شود.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.