منطقه دیگر منافع آمریکا را تامین نمی‌کند/ طرح تغییر جغرافیای مرزهای خاورمیانه از سوی ایلات متحده به راه انداخته شد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

سفیر سابق ایران در چین گفت: در وضعیت کنونی خاورمیانه، جغرافیای منطقه حاضر به تامین حداکثری منافع غرب به سرکردگی آمریکا نیست و آنها احساس می‌کنند که ضرورت دارد تغییرات گسترده‌ای در وضعیت جغرافیای دولت‌های منطقه ایجاد کنند.

“جواد منصوری” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه تحولات خاورمیانه به سوی یک وضعیت متفاوتی نسبت به گذشته در حال حرکت است، اظهار داشت: در وضعیت فعلی جغرافیای منطقه حاضر به تامین حداکثری منافع غرب به سرکردگی آمریکا نیست و آنها احساس می‌کنند که ضرورت دارد تغییرات گسترده‌ای در وضعیت جغرافیای دولت‌های منطقه ایجاد کنند.
 
وی ادامه داد: آنها برای تغییر وضعیت جغرافیایی منطقه و مرزها طی طرحی در سال ۱۳۸۵ با حمله به لبنان خواستند تغییر وضعیتی را در کشورهایی مانند سوریه، اردن نیز رقم بزنند.
 
سفیر سابق ایران در چین تصریح کرد: با شکست جنگ ۳۳ روزه در منطقه، طرح آنان نیز شکست خورد، همچنین وزیر خارجه آمریکا صراحتا اظهار داشت؛ ما در جنگ دخالت نمی‌کنیم، چرا که منتظر ایجاد وضعیت جدید در خاورمیانه هستیم.
 
منصوری افزود: این طرح را عملا آمریکایی‌ها به جریان انداختند و می‌خواهند با مدیریت رژیم صهیونیستی در منطقه، جنگ مذهبی قومی را ایجاد کنند که می توان به ایجاد جنگ بین کردستان بزرگ، کرد و ترک، جنگ سنی و شیعه را به راه اندازند.
 
وی اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس می‌توان دریافت که آنها  تصمیم بهم ریختگی در منطقه را دارند.
 
سفیر سابق ایران در چین در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی منطقه می‌توان پیشاپیش شکست این طرح را پیش‌بینی کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.