منطقه سنگان خواف خط مقدم جهاد اقتصادی در حوزه فولاد کشور است

آرشیو خبراقتصادیصنعت و تجارت کد مطلب: ۱۱۷۸۱     
ارسال به    نسخه چاپی نسخه چاپی   

خبرگزاری پانا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت فولاد کشور از مزیت نسبی بالایی برخوردار است و منطقه سنگان خواف به لحاظ بهره برداری از ظرفیت سنگ آهن، علاوه بر تامین نیاز کشور به مواد اولیه فولاد در خط مقدم جهاد اقتصادی در حوزه فولاد کشور است.

دوشنبه ۲۴ مهر ساعت ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از ایمیدرو، فریدون احمدی، در بازدید از منطقه سنگان خواف و در جریان مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل مجتمع سنگ آهن سنگان اظهارداشت: فولاد از صنایع مادر و فلزی استراتژیک در توسعه ای هر کشوری محسوب می شود و تامین کسری تولید فولاد در کشور مانع از خروج ارز و افزایش درآمد حاصله از صادرات می شود.
ویو رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران آهن و ظرفیت تولید کنسانتره و گندله قدرت چشمگیری داشته و در تحقق اهداف سند چشم انداز کشور جایگاه والایی دارد به این دلیل که طبق قراردادهای امضاء شده و در این منطقه باید برای تولید ۲۰ میلیون تن کنسانتره و گندله ظرفیت سازی شود .
احمدی گفت: طی ۵ سال آینده اتفاقات حائز اهمیتی در این منطقه زیرساختی به وقوع خواهد پیوست که نفع اصلی آن به مردم منطقه برخواهد گشت.
در این مراسم که یعقوب کارگرزاده به عنوان مدیر عامل جدید این مجتمع معرفی شد ،‌ معاون وزیر صنعت،‌معدن و تجارت بر لزوم همدلی و همکاری مشترک همگانی در سطوح ملی و استانی برای دستیابی به اهداف بسیار مهم این منطقه و تکمیل زنجیره تولید فولاد کشور تاکید کرد و اظهارداشت: احداث فرودگاه در این منطقه از ضروریاتی است که موجب افزایش جذب سرمایه گذاران در منطقه خواهد شد.
مجتمع سنگ آهن سنگان، که در سال های آتی جایگاه بزرگ ترین مجتمع تامین مواد اولیه تولید فولاد خام را کسب خواهد کرد هم اینک بزرگترین کارخانه کنسانتره سنگ آهن شرق کشور را با ظرفیت ۲٫۶ میلیون تن در خود جای داده است . ذخایر سنگ آهن سنگان نیز به ۹۷۹ میلیون تن می رسد .


Loading...


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.