منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیازمند اعتبارات ویژه استانی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی قاسم زاده نداف ظهر دوشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی باید به عنوان نماد توسعه استان در توزیع اعتبارات مطرح شود، اظهارداشت: این پروژه بزرگ باید از اعتبارات ویژه استانی برخوردار شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه نباید تاخیر داشته باشد، افزود: برای تسریع در روند اجرای پروژه باید زیرساخت های لازم از جمله راه، آب، برق و … در سال جاری در دستور کار قرار گیرد.

قاسم زاده نداف با اشاره به اینکه این پروژه ماهیت استانی داشته و تاثیر آن علاوه بر شهرستان بیرجند در تمام استان نیز تاثیر گذار است، افزود: باید اعتبارات این پروژه بزرگ جدای از اعتبارات استانی تعیین شود.

وی همچنین به انتقال صنوف مزاحم و نارضایتی های مردم اشاره کرد و ادامه داد: صنوف آلاینده در بیرجند بسیار پراکنده بوده و منجر به بروز مشکلاتی زیادی برای مردم شده و نیازمند برنامه ریزی و اقدام مسئولان است.

فرماندار بیرجند، با اشاره به اینکه در این راستا انتقال ۱۰۰ هزار واحد آلاینده سطح شهر دارای حجم کار بسیار بالایی است، افزود: برای انتقال این صنوف به خارج از شهر و فراهم کردن زیرساخت ها در این امر باید اعتبارات ویژه پیش بینی شود.

سهم اعتباری مرکز استان افزایش یابد

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در این شورا با تاکید بر اینکه بیرجند به عنوان مرکز استان باید از اعتبارات بیشتری برخوردار شود، گفت: حجم جمعیتی و وجود ادارت کل در بیرجند نیازمند اعتبار بیشتر است.

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی افزود: همچنین شهرستان بیرجند یک شهرستان برخوردار نیز محسوب می ‌شود و نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

وی با تاکید براینکه باید زیرساخت های شهری در بیرجند مورد توجه ویژه قرار گیرد، اظهارداشت: اجرای پروژه های زیرساختی در  مرکز استان از اهمیت ویژه ای در توسعه استان برخوردار است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهرک های صنعتی بیرجند نیز به دلیل برخوردار بودن بیرجند از معافیت مالی برخوردار نیستند، یادآور شد: این امر نیز از دیگر مشکلات پیش روی توسعه استان بوده و نیازمند توجه و برنامه ریزی مسئولان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه هوشمند سازی مدارس باید در سال جاری مورد اهتمام ویژه مسئولان قرار گیرد، گفت: طبق دستورالعمل ابلاغ شده، باید هر دستگاه اجرایی اقدام به ساخت یک مدرسه هوشمند کند.

حمیدرضا وردی با بیان اینکه در سال جاری ۱۵ کلاس درس به مدارس منطقه شمال شهر بیرجند افزوده شده است، افزود: همچنین ۱۵ کلاس درس دیگر نیز تا پایان شهریور ماه امسال به این مدارس افزوده خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.