منطقه ۴ میزبان هیئتهای کوهنوردی و صعودهای ورزشی بانوان شهرداری تهران شد

سه شنبه ۱۹ اردیبهشت – ۰۵:۱۰:۵۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- جلسه هیئتهای کوهنوردی و صعودهای ورزشی بانوان شهرداری تهران به میزبانی منطقه ۴ برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ورزشی آریا،  جلسه هیئتهای کوهنوردی و صعودهای ورزشی بانوان شهرداری تهران با حضور گرجی نایب رئیس فدارسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و رئیس انجمن کوهنوردی شهرداری تهران و  فردی  دبیر انجمن کوهنوردی و صعودهای ورزشیو روسای هیئتهای کوهنوردی مناطق ۲۲گانه روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه  به میزبانی تربیت بدنی شهرداری منطقه ۴ برگزار شد.
بر اساس این گزارش ، این جلسه با معرفی سرپرستان فنی مناطق و اعلام نقاط ضعف و قوت و امکانات کوهنوردی و سنگنوردی هر منطقه آغاز شد و در ادامه خانم گرجی با اشاره به صعود اخیر بانوان این مرز و بوم به قله  ۸۰۰۰ متری گفت: بانوان ورزشکار در زمینه کوهنوردی بسیار فعال هستند و باید با شناختن مسیر و تلاش بیشتردر این مسیر افتخارات بیشتری را کسب کنند.
گرجی در ادامه گفت: بزودی آزمون مربیگری کوهپیمایی در فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی برگزار می شود که بانوان می توانند با داشتن مدرک کارآموزی مقدماتی، برف و یخ و سنگنوردی در  آزمون شرکت کرده و این مدرک را کسب نمایند.
وی گفت: انجمن کوهنوردی می تواند با همکاری منطقه ۴ دوره کارآموزی سنگنوردی طبیعت را برای علاقمندان برگزار نماید تا بانوان با آمادگی و تسلط بیشتری در آزمون مربیگری کوهپیمایی شرکت کنند.
نایب رئیس فدراسیون در ادامه با دریافت آدرس پست الکترونیکی هر منطقه جهت ارتباط بیشتر و ارسال و دریافت آخرین اطلاعات و اخبار کوهپیمایی گفت: کلیه فعالیتهای هیئتهای کوهنوردی مناطق باید همسو با سیاستهای شهرداری تهران باشد که همانا همگانی کردن ورزش است و مناطق می توانند با برگزاری دوره های کارآموزی کوهنوردی و مسابقات کوهپیمایی و مهمتر از همه آموزش ایمنی در کوه و صعودهای ورزشی این رشته را در بین عموم مردم گسترش دهند.
در ادامه جلسه دبیر انجمن کوهنوردی و صعودهای ورزشی،خانم فردی ، با اشاره به برگزاری مسابقات کوهپیمایی و صعودهای ورزشی از سوی سازمان ورزش شهرداری تهران و لزوم تجهیز تیم های شرکت کننده در این مسابقات گفت: رشته صعودهای ورزشی که همان سنگنوردی داخل سالن است آینده بسیار درخشانی دارد و کاملاً منطبق بررویکرد سازمان ورزش شهرداری تهران مبنی بر گسترش ورزشهای نوین است. این ورزش بدلیل برگزاری داخل سالنهای سنگنوردی ورزش چهارفصل و کاملاً خانوادگی است.
فردی گفت: ورزش سنگنوردی داخل سالن که شامل مواد سرعت ، بولدر و سرطناب (لید) است طراحی ، هوش ، ذکاوت و اعتماد به نفس ورزشکار را بالا برده و بسیار برای جوانان هیجان انگیز است . بانوان در این ورزش  امکان پیشرفت و رشد  تا سطح بین المللی در داوری و طراحی مسیر را دارند.
گرجی در پایان با اشاره به وجود سالن و دیواره سنگنوردی در مناطق ۴ ، ۱۶ و ۱۷ گفت: مناطقی که از این امکانات برخوردار نیستند و می توانند از امکانات مناطق مجاور استفاده کنند . همچنین کلیه مناطق می توانند با برگزاری مسابقات انتخابی کوهنوردی در سطح منطقه خود نفرات شرکت کننده جهت مسابقات کوهنوردی فرامنطقه ای انتخاب کرده و در هر رده سنی ۸ نفر و در مجموع ۲۴ نفر را با آمادگی بیشتر به مسابقات اعزام کنند. همچنین گزارش عملکرد فعالیتهای انجمن کوهنوردی در سال گذشته ارائه و اهداف این انجمن در سال آتی به اطلاع حاضرین رسید.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۸۱۷۱۰۵۱۱۰۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.