منظور احمدی‌نژاد از “اصل‌کاری‌ها” کیست؟

مشرق: رئیس جمهور احمدی نژاد، روز دوشنبه برای افتتاح چند پروژه عمرانی به کرمانشاه رفت.

وی در هنگام افتتاح یکی از این پروژه ها و پس از آنکه صحبت های مختلفی را مطرح کرد، به فضای ایجاد شده اخیر درباره بعضی از مدیران نزدیکش به دنبال صحبت های متهمان دادگاه های فساد ۳ هزار میلیاردی و اختلاس بیمه ایران اشاره کرد و با بیان اینکه فحش دادن به دولت هنر نیست! گفت: هر کسی در هرجایی به هر اندازه ای تخلف کرده، بگیرند و با آن برخورد کنند.

او همچنین افزوده بود: فحش دادن به دولت هنر نیست، اگر جرأت دارند، بروند سراغ همان هایی که اصل کاری هستند.

این اصل کاری ها! چه کسانی هستند؟

این “اصل کاری ها” چه کسانی هستند؟ در واقع در دولتهای نهم و دهم همواره از سوی احمدی نژاد و نزدیکانش مقولاتی مثل “بت بزرگ”، “اصل کاری ها”، “حلقه قدرت و ثروت” و … مطرح شده اند. مقولاتی که البته رفتارها و برخی گفته های افراد یاد شده در دولت اینطور بیان می کرد که قرار است رخداد اصلی در قبال آنها اتفاق بیافتد و نام افرادی که مصداق اصلی مقوله ها هستند برده شود. اتفاقی که البته هیچگاه رخ نداد.

سوال هم اینجا بود که این حلقه و این آدم های اصل کاری! اساساً چگونه عمل کرده اند و چه میزان ثروت و نفوذی داشته اند که حتی رئیس جمهور هم جرأت نام بردن از آنها را ندارد و صرف شجاعتی که همواره گفته می شود از آن برخوردار است فقط جرأت آن را پیدا کرده که به سمت آنها اشاره کند و دیگر هیچ.

فرجامی برای مترسک های پوشالی

ماجرای مترسک های ساخته شده توسط برخی از دولتیان و هوادارانشان ادامه یافت تا به مقطع برگزاری همزمان دادگاه های رسیدگی به پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی و اختلاس در بیمه ایران رسیدیم. روزهایی که عموم متهمانی که در هر دو دادگاه برای دفاع حاضر شده اند، جدا از اینکه برخی از آنها، خود، سمت دولتی داشته اند، اشارات عموما مستقیم و بعضاً نامستقیمی به دو چهره پیرامون احمدی نژاد یعنی اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور و محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی نژاد داشته اند.

این در حالی است که با وجود آنکه احمدی نژاد در سال گذشته در جمع رسانه ها اینطور گفته بود که برخورد قضایی با اعضای کابینه اش خط قرمز اوست اما در یکی از جدیدترین ابراز نظرهایش پیرامون فضای بوجود آمده، همانگونه که اشاره شد از این گفته است که باید با “اصل کاری ها” برخورد شود.

با توجه به آنچه که گفته شد، هم اکنون باز هم این سوال بوجود می آید که منظور احمدی نژاد از واژه “اصلی کاری ها” چیست؟ اکنون که از معاون اول رئیس جمهور در پرونده بیمه و یکی از نزدیک ترین چهره ها به او یعنی اسفندیار رحیم مشایی در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی نام برده می شود و اکنون که اطرافیان دولت هرآنچه را که خواسته اند درباره آقای هاشمی رفسنجانی و اطرافیانش گفته اند؛ آیا باز هم نوبت “اصلی کاری ها” نرسیده است…؟!

در نظر احمدی نژاد اصلی کاری ها چه کسانی هستند؟ چگونه باید با آنها برخورد شود؟ رئیس جمهور در فرآیند مبارزه با فساد این اصلی کاری ها چه نقشی دارد؟ و…

نظر احمد توکلی راجع به صحبت احمدی نژاد درباره “اصل کاری ها”

این سوال را از احمد توکلی، نماینده اصولگرای مردم در مجلس نهم نیز پرسیدیم. منظور احمدی نژاد از اصل کاری ها چه کسانی بودند؟ توکلی در جمله اول خود در پاسخ به سوال ما می گوید: باید بروید از خودشان بپرسید. از قدیم گفته اند ماهی از سر گنده گردد نِی زِ دُم.

او سپس در ادامه صحبت های خود پیرامون تحلیلش از منظور حرف احمدی نژاد و واژه “اصل کاری ها” در گفتگو با مشرق می افزاید: آقای احمدی نژاد هرکس غیر از اطرافیانش را می شناسد به عنوان اصل کاری به قوه قضائیه معرفی کند.

نظر کواکبیان درباره اصل کاری ها

مصطفی کواکبیان، نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم نیز نفر بعدی بود که به عنوان یک فعال سیاسی، نظر او را درباره منظور احمدی نژاد از “اصل کاری ها” پرسیدیم.

او به مشرق می گوید: “باید از خودشان بپرسید” و در عین حال ادامه می دهد: اگر کسی مستنداتی داشته باشد هیچگاه کلی گویی نمی کند. رئیس جمهور چندین سال است که می گوید اسامی مفسدین در جیب کوچک من است و ما هنوز منتظریم تا این اسامی
منتشر شوند. مردم هم منتظرند که ایشان یک بار برای همیشه این اسامی را اعلام کند.

۳۲ حرف الفبا را تمام کردند!

این نماینده سابق مجلس تأکید می کند: تصوّر من این است که منظور ایشان بعضی افراد در مجلس و جاهای دیگر هستند اما ایکاش کلی گویی نشود زیرا این کلی گویی ها هیچ دردی را از کسی دوا نمی کند.

کواکبیان همچنین کلی گویی ها را به دادگاه های فساد ۳ هزار میلیاردی و اختلاس در بیمه ایران نیز ربط می دهد و می گوید: باید صریح تر صحبت شود. فکر می کنم دیگر ۳۲ حرف الفبا هم تمام شد بس که از الف، ر، دال و غیره نام بردند و صریح صحبت نکردند.

فرجام

منظور احمدی نژاد هرچه باشد اما گویا باید منتظر اظهار نظر مقامات قضایی کشور هم پیرامون برخورد با اصل کاری ها بود. زیرا فرجام کار “اصل کاری ها” را نه در افشاگری های احمدی نژاد که در قوه قضائیه و اقدامات انقلابی و اسلامی اش باید جستجو کرد.

“اصل کاری هایی” که شاید نام آنها مدت هاست که برده می شود و عده ای نمی گذارند این نام های برده شده به گوش رئیس جمهور برسد.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.