منع ورود “ابوطالبی” بیش از شائبه حقوقی به انگیزه سیاسی آغشته است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بحث منع ورود ابوطالبی پیش از آنکه شائبه حقوقی داشته باشد با انگیزه‌های سیاسی آغشته شده است.

“حسن لاسجردی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به امضای قانون منع ورود ابوطالبی به آمریکا از سوی رییس‌جمهور این کشور گفت: بحث منع ورود ابوطالبی پیش از آنکه شائبه حقوقی داشته باشد با انگیزه‌های سیاسی آغشته شده است.
 
وی ادامه داد: ایالات متحده بر اساس قانون موجود در سازمان ملل حق مخالفت با ورود دیپلمات‌هایی را که به عنوان نماینده‌های کشورها در سازمان ملل را ندارد و در حال حاضر آمریکا با طرح موضوع نقش ابوطالبی در تسخیر لانه جاسوسی اقدام به جلوگیری از ورود وی کرده است.
 
وی ادامه داد: آنچه مسلم است در نهایت این موضوع به عنوان یک نقطه منفی در کارنامه ایالات متحده ثبت خواهد شد از طرف دیگر شاید حساسیت روابط ایران با آمریکا باعث جنجالی شدن این پرونده شده است.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: آمریکایی‌ها در تلاش هستند با تحت فشار قرار دادن و صحبت از موضع برتر به امتیازهای  برسند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آن مهمی که باید مد نظر قرار گیرد وجود یک نماینده از سوی ایران در سازمان ملل است که این نماینده باید حقوق ملت ایران را در سازمان ملل حفظ کند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.