منفعت جشنواره تئاتر همدان برای کل جامعه است

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

حسن دولت آبادی معتقد است، جشنواره تئاتر کودک همدان؛ در واقع سرمایه‌گذاری برای کودکان است و در نهایت منفعت آن برای کل جامعه است.

حسن دولت آبادی پیشکسوت تئاتر کودک گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان یکی از پایه‌ای‌ترین جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک است. این جشنواره در واقع سرمایه‌گذاری برای کودکان است ما هر سلامتی را که در بزرگسالی متوقع هستیم باید بسترش را در کودکی بجوئیم و فعالیت‌های از این دست در نهایت منفعتش برای کل جامعه است.

دولت آبادی که چندین دوره داور جشنواره همدان بوده است افزود: جشنواره تئاتر همدان از بهترین جشنواره‌های ایران است . این جشنواره هرسال رو به گسترش کمی و کیفی است و انصافا شهرام کرمی در دوران دبیری این جشنواره خوب عمل کرده است.

وی در ادامه گفت: جشنواره تئاتر کودک همدان تبدیل به پایگاه تئاتر کودک کشور شده است و این جشنواره در این شهر تبدیل به یک فرهنگ شده و درحال جریان سازی است.تجربه‌های نو که بواسطه حضور گروه های داخل و خارج کشوردر معرض نمایش قرار می‌گیرد، تعامل جشنواره با نهادهای مرتبط با کودکان و مشارکت چهره های شاخص تئاتر کودک در این جشنواره خود امتیازی برای کل تئاتر کشوراست.

این نمایشنامه نویس و مدرس تئاتر دربارهٔ مزیت‌های دیگر این جشنواره گفت: برگزاری نشست‌های آموزشی و علمی و انتشار یافتن کتاب‌های این حوزه و همچنین فرصتی که در اختیار هنرمندان بخصوص شهرستانی‌ها قرار داده می گردد تا آثار دیگران را ببینند وهمچنین مورد نقد قرار بگیرند از دیگر مزایای این جشنواره است.

وی در ادامه گفت: جشنواره باید منعکس کننده فعالیت‌های یک ساله کشورباشد.ما باید به اجراهای تئاتر برای مردم فکر کنیم برای قبل و بعد از جشنواره برنامه ریزی کنیم به صورتی که بعد از جشنواره از گروه‌های شاخص حمایت مالی کنیم تا در شهرستانهای دیگر هم اجرا داشته باشند.
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.