منقضی شدن تاریخ داروها درصورت عدم ترخیص از گمرک

۲۳خردادماه،
ممتاز نیوز : رئیس انجمن تالاسمی ایران گفت: با توجه به فصل گرما و شرایط خاص نگهداری داروها این نگرانی وجود دارد که در صورت عدم ترخیص به موقع داروها منقضی شوند.

دکتر مجید آراسته در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: به سبب عدم پرداخت مابه التفاوت قیمت داروهای وارداتی تالاسمی این داروها از گمرک ترخیص نشده و ما نگران شرایط نگهداری و منقضی شدن داروها هستیم.

وی همچنین گفت: در قبل سازمان غذا و دارو در این حوزه متولی بود اما در اثر پیگیری‌ها متوجه شدیم تا زمانی که شخص وزیر بهداشت در این زمینه دستوری صادر نکند اقدامی برای ترخیص داروها انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت تاکنون اقدامی در جهت تعیین قیمت داروها انجام نداده و شرکت وارد کننده نیز اعلام کرده که تا زمان تعیین قیمت ، داروها از گمرک ترخیص نمی‌شوند.

آراسته گفت: حدود ۳ هفته است که بیماران تالاسمی هیچ داروی تزریقی دریافت نکرده اند و مسئله نگران کننده دیگر رسوب آهن اضافی در قسمت‌های مختلف بدن بیماران وعوارضی است که در پی آن به وجود می‌آید.

رئیس انجمن تالاسمی ایران بیان کرد: شرکت های دارویی خبر از راه‌اندازی چرخه تولید دارو در کشور از ۲۶ خرداد داده اند اما میزان تولیدی این شرکت‌ها کفاف مصرف بیماران را نمی‌دهد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.