“من همسرش هستم” تصاویری تلخ و سیاه از روابط خانوادگی ارائه می دهد

فیلم سینمایی “من همسرش هستم” فیلم سطحی خانوادگی و اجتماعی است که تصاویری تلخ و سیاه از روابط خانوادگی سوخته شده ی زناشویی دارد.

جبار آذین، منتقد در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران ؛در خصوص فیلم سینمایی “من همسرش هستم” ساخته “مصطفی شاسیسته”؛ گفت: “من همسرش هستم” اولین ساخته ی”مصطفی شایسته” در مقام کارگردان یک فیلم سطحی خانوادگی اجتماعی است که با سطحی ترین نگاه به مسائل مهم زندگی می پردازد.
وی افزود: “من همسرش هستم” از لحاظ ساختار سینمایی بسیار متوسط و از منظر محتوایی و مضمونی اثری معمولی است.
آذین ادامه داد: “من همسرش هستم” تصاویری تلخ و سیاه از رابطه های خانوادگی سوخته شده زناشویی است که حرف جدیدی برای گفتن ندارد.
این منتقد عنوان کرد: در این فیلم مضامین کلیشه ای عشق ممنوع و خیانت رایج امروزه، این بار به روایت “شایسته” نقل می شود.
آذین اظهار داشت: این فیلم به لحاظ فیلم نامه و کارگردانی اثر متفاوت و شاخصی محسوب نمی شود و تنها یک تجربه ی سینمایی جدید برای فیلمساز در عرصه ی اجتماعی است.
وی تصریح کرد: این فیلمسازان و سینما گران ما هنوز با ویژگی ها و شاخص های سینمایی اجتماعی آشنا نیستند و به جای ارائه تحلیل و آسیب شناسی معضلات جامعه فقط به ارائه تلخ و سیاه داستان واره هایی می پردازند که خود با مضامین آن به صورت حرفه ای آشنا نیستند.
وی در این باره افزود: به همین دلیل آثار آنها یا منفی و یا از آن سو به صورت خوشبینانه تولید می شود در صورتی که نگاه درست به جنبه های مثبت و منفی زندگی از زاویه بررسی تکاملی انسان ها، موضوع اصلی سینمای اجتماعی است.
آذین بیان کرد: “من همسرش هستم” حاوی بازی های معمولی، شخصیتهای ضعیف، حوادث خام و پردخته شده است و تنها امتیاز آن فیلم برداری خوب و دینی “محمود کلاری” است.
آذین خاطر نشان کرد: این فیلم شاید تجربه جدیدی برای “شایسته” باشد اما جایگاه مهمی در تولیدات سینمایی به خود اختصاص نمی دهد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.