«من ژانت نیستم» در بوته نقد منتقدان اصفهانی

به گزارش خبرنگار مهر، انجمن داستان‌نویسان اصفهان روز دوشنبه ۶ شهریورماه ساعت ۱۶:۳۰ با حضور محمد طلوعی نویسنده کتاب «من ژانت نیستم»  در مراسمی به نقد و بررسی این اثر می‌پردازند.

نویسنده رمان تحسین شده «قربانی باد موافق» در داستان‌های تازه‌اش زندگی آمیخته با مالیخولیای یک خانواده را از گذشته تا امروز بازمی‌گوید. 

داستان‌های مستقل این مجموعه در ارتباط با هم روایت واحدی را می‌سازند. در این داستان‌ها راوی خودم هستم و آدم‌های قصه نیز شخصیت‌های واقعی زندگی نویسنده هستند ولی اتفاق‌هایی که رخ می‌دهد واقعی نیستند.

 

راوی همه داستان‌های این کتاب اول شخص و به نوعی خود نویسنده است و در فضای کلی اغلب داستان‌ها یک شوخی کوچک با منتقدان زندگینامه‌ها شده است.

داستان «من ژانت نیستم» نوشته محمد طلوعی از مجموعه رمان‌های بزرگسال انتشارات افق است که داستان‌های آن اغلب در فضای رئال روایت می‌شوند و موقعیت‌های سوررئال را شکل می‌دهند.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «مادر رضا آدم سخت‌گیری بود. یک بار به خاطر این‌که رضا مسواک نزده مدرسه آمده بود، شال و کلاه کرد آمد مدرسه و وسط کلاس دندان‌های رضا را مسواک کرد. هیچ چی نگفت، حتی از خانم اجازه نگرفت تو بیاید. با لیوان نارنجی گلداری که روی شیشه‌ ویترین روشویی بود آمد توی کلاس، روی مسواک قدِ بند انگشت خمیردندان مالید و کرد توی دهنِ رضا….»


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.