مهاجرانی: منطقی نگاه کنیم، ما جزو برترین های آسیا نیستیم

۰۹م آذر ،

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: فدراسیون فوتبال ایران سال قبل هم کاندید بهترین فدراسیون آسیا بود که انتخاب نشد و امسال هم انتخاب نمی‌شود.

حشمت مهاجرانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: فدراسیون فوتبال ایران سال قبل هم که من در مراسم انتخاب بهترین های آسیا در مالزی بودم، کاندید بهترین فدراسیون سال آسیا بود که انتخاب نشد و امسال هم به عنوان بهترین فدراسیون قاره انتخاب نمی‌شود کنفدراسیون فوتبال آسیا چند کشور را به عنوان کاندید معرفی می‌کند اما امسال ایران شانسی برای انتخاب شدن ندارد.

وی افزود: فوتبال ما همان شرایط سابق را دارد و فکر کنیم که بهترین فدراسیون آسیا هم شدیم اما چه فرقی می‌کند؟ این مسأله فقط یک بحث تبلیغاتی است و در کارنامه رئیس فدراسیون چنین عنوانی ثبت می‌شود اما هیچ بهره ای نصیب ما نمی‌کند و فقط یک مانور تبلیغاتی است، خدا کند که فدراسیون ما در این انتخابات اول شود اما هیچ دگرگونی در فوتبال ملی و لیگ ما ایجاد نمی‌شود.

سرمربی سابق تیم ملی کشورمان تصریح کرد: اگر بخواهیم حقایق را در نظر بگیریم ما واقعاً جزو برترین های آسیا نیستیم، شما فدراسیون کره جنوبی و ژاپن را ببینید که در برنامه ریزی و تشکلیلات بسیار خوب عمل می‌کنند حتی فدراسیون فوتبال عمان هم از نظر برنامه ریزی بسیار خوب است و تشکیلات دارند و برنامه ۲ سال آینده آن ها هم مشخص است و دل بخواهی نیست که هر وقت بخواهند لیگ را تعطیل یا برگزار کنند.

مهاجرانی اظهار داشت: اگر قرار است بهترین های آسیا را انتخاب کنند، ملاک آن ها نتایج تیم های ملی، لیگ منظم، تیم های پایه و آسیا ویژن و استادیوم های خوب است، ما در هر استان استادیوم داریم هر چند که استادیوم های ما ناقص می باشند، داشتن استادیوم در هر استان امتیاز دارد اما استادیوم باید کامل و مجهز باشد که چنین شرایطی را نداریم.

وی افزود: بحث تبانی کیروش  با قطری ها در فوتبال ما مطرح شده است اما اصلاً چنین چیزی نیست و چنین چیزی باشد و تمام این مسائل حرف و شایعه است، کیروش اگر تیم ملی ما را به جام جهانی ببرد، آینده مربیگری اش را تضمین می‌کند و مطرح شدن چنین حرف ها و شایعاتی مربوط به فکرهای معیوب است چون مربی اعتبار و شخصیت خودش را نمی‌فروشد و هیچ کس در دنیای فوتبال چنین کاری نمی‌کند.

سرمربی سابق تیم ملی کشورمان خاطرنشان کرد: صعود ما به جام جهانی بستگی به نتایج تیم های دیگر هم دارد، ما تکلیف مان را با خودمان روشن نمی‌کنیم و همیشه کارمان به اما و اگر می‌کشد، الان هم باید خودمان بازی هایی که داریم را ببریم و هم منتظر نتایج بقیه تیم ها باشیم و اگر بخواهیم معقول و منطقی فکر کنیم، شانس صعود ما به جام جهانی بسیار کم شده است.

مهاجرانی در پایان گفت: می‌توانیم به صعود به جام جهانی امیدوار باشیم، اگر قطر و لبنان را ببریم و با کره جنوبی در سئول مساوی کنیم، شانس صعود مستقیم داریم، قطر و لبنان را می‌توانیم ببریم چون سطح فوتبال ما از آن ها بالاتر است و با گرفتن این ۶ امتیاز به هدف مان بسیار نزدیک خواهیم شد در بازی های آینده باید کاملاً هوشیار باشیم و با تمام توان و قدرت بازی کنیم تا امتیازات لازم را کسب کنیم و به جام جهانی صعود کنیم به نظر من تیم ما قدرت و پتانسیل صعود به جام جهانی را دارد وباید از شانسی که داریم به خوبی استفاده کنیم./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.