مهاجرت کارت های سوخت به مناطق مرزی کشور!

۲۷فروردین۱۳،

مهاجرت کارت های سوخت به مناطق مرزی کشور!

خبر ها حاکی از آن است که دلالان سودجو، با اجاره کردن کارت های سوخت مردم، آن ها را به متاطق مرزی کشور می برند و بنزین و گازوییل دریافتی را در کشورهای همجوار به فروش می رسانند.

 

به گزارش ممتازنیوز به نقل از آخرین نیوز، اجاره بهای ماهانه ی این کارت ها بین ۲۵۰ هزار تا ۸۵۰ هزار تومان در نوسان است.

بنا بر این گزارش، این روزها، در بعضی موارد، دلالان همراه با مخازن ۱۵۰۰ لیتری به جایگاه های سوخت مرزی مراجعه می کنند و یک جا با ارائه ده ها کارت سوخت، نسبت به دریافت بنزین و گازوییل اقدام می نمایند.

به گفته یک راننده کامیون، در نزدیکی یکی از مناطق مرزی، با یک صف چند کیلومتری از اتوبوس ها و کامیون ها مواجه شدم  که در انتظار دریافت سوخت بودند. او گفت که به سبب تمام شدن سوخت جایگاه، وسایط نقلیه ای که سوختشان به اتمام رسیده بود، ساعت ها معطل ماندند تا سوخت تازه به جایگاه برسد.

با توجه به ارزانی قیمت سوخت در ایران، اختلاف بسیار بسیار آن با قیمت سوخت در کشورهای همسایه و افزایش شدید قیمت ارز، دلالان با استفاده از کارت های سوخت مردم، بنزین و گازوییل قاچاق می کنند و روزانه صد ها هزار دلار به اقتصاد کشور لطمه می زنند.

به اعتقاد کارشناسان، تنها راه جلوگیری از این خسارت روز افزون، واقعی کردن قیمت سوخت و یا هوشمند کردن کارت های سوخت بر اساس پیمایش است.  

چهارشنبه ۲۸ فروردین   ۲:۳۲

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.