مهارت آموزی زمینه ارتکاب به جرم را در کشور کاهش داد

‘غلامحسین اسماعیلی’ روز شنبه در جریان سفر یک روزه به اراک در جمع خبرنگاران افزود: آمارها بیانگر آن است که نرخ بازگشت به زندان مددجویانی که مهارت آموزی نشده اند در کشور حدود ۲۰ درصد است.

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اظهار کرد: درحال حاضر ۷۰ رشته حرفه آموزی در ندامتگاه های سطح کشور با همکاری سازمان فنی و حرفه ای جریان دارد و مددجویان شرکت کننده در این رشته ها با دریافت گواهینامه معتبر پس از آزادی از زندان می توانند با بهره مندی از تسهیلات اشتغالزا بستر زندگی سالم را مهیا کنند.

اسماعیلی توضیح داد: هم اکنون ۲۵۵ ندامتگاه، اردوگاه مواد مخدر و کانون های اصلاح و تربیت در کشور با موازین اصلاح رفتار اسلامی و برنامه های غنی فرهنگی و حرفه آموزی در تربیت و اصلاح مددجویان فعالیت دارند.

وی بیان کرد: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی مجموعه ندامتگاه ها در استان ها باید از حریم مسکونی به محدوده خارج شهرها انتقال یابند که با پیگیری سازمان زندان ها این مهم پس از ده سال تعلل قانونی در حال اجراست.

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور صدور احکام جایگزین حبس را ابتکاری مهم برای حبس زدایی و بهبود کیفیت انسان سازی و اصلاح رفتاری بزهکاران عنوان کرد.

وی فعالیت های فرهنگی، ارتقای جایگاه امنیتی، طبقه بندی تخصصی زندان ها و بهبود شرایط رفاه و بهداشت زندانیان را از اولویت های سازمان زندان های کشور عنوان کرد.ک/۳

۵۶۰/۵۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۳۹۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.