مهارت آموزی کشاورزان در اولویت برنامه های سال جاری قرار گرفت

‘جهانگیر پرهمت’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز بخش کشاورزی را یکی از وظایف اصلی وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: هم اکنون اقدامات لازم در زمینه بکار گیری نیروهای متخصص در این بخش صورت گرفته است.

وی در خصوص شناسنامه دار شدن بهره برداران بخش کشاورزی اظهار داشت: به طور حتم شناسنامه دار شدن و ساماندهی بهره وران بخش کشاورزی در ارتقا و توسعه این بخش تاثیر بسزایی خواهد داشت.

رییس سازمان تحقیقات بخش کشاورزی افزود: وجود آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت و نحوه تولید می تواند مسئولان بخش تحقیقات، آموزش و ترویج کشاروزی را در برنامه ریزی و مدیریت بهینه تولیدات کشاورزی یاری دهد.

وی تصریح کرد: ساماندهی بهره وران بخش کشاورزی از موضوعات اساسی قابل پیگیری در این بخش است که باید هر چه سریعتر اجرایی شود.

وی در بحث تولید محصولات ارگانیک نیز افزود: هم اکنون تولید محصولات ارگانیک در بخش نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی از جمله تولید بذر و واکسن مطرح است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی در داخل کشور تولید می شود که برای توسعه و خودکفایی در این بخش باید با همکاری بخش تحقیقات، آموزش و ترویج، علم و فناوری و تکنولوژی های جدید در تقویت زیرساخت های این بخش اقدام کنیم.

پرهمت گفت: در حوزه ترویج بخش کشاورزی نیز انتقال یافته ها، دانش فنی روز برای ارتقای میانگین تولید سالم و کاهش مصرف نهاده ها در اولویت برنامه های این بخش قرار دارد.

اقتصام**۹۱۸۶/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۹۴۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.