مهارت مطالعه راازکودکی درکودکان تقویت کنیم

ممتاز نیوز : به نظرشما کودکان اولین بارخواندن را ازچه زمانی آغازمی کنند؟ بیشترمردم فکرمی‌کنند که بچه‌ها یادگیری خواندن رادرسال‌های پیش دبستانی یا در کلاس اول آغازمی کنند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از اطلاعات ؛ درواقع کودکان از آغاز تولّد آموختن و یادگیری را شروع می‌کنند.ازهمان ابتدا هنگامی که صدای پدر و مادر و سایر اعضای خانواده را که باهم درحال گفت وگو هستند، می‌شنوند یا در زمانی که پدر و مادر در حال خندیدن یا آواز خواندن هستند، کودکان آنان را می‌بینند و به صدای اطرافیان عکس العمل نشان می‌دهند.

هنگامی که مادر برای کودکش قصّه یا داستان می‌خواند، این خواندن بر ذهن او تاثیر می‌گذارد.همچنین این تجربه‌ها مراحل اولیه کتابخوانی را در کودک تقویت می‌کند. از سوی دیگر بازی با حروف، کودک رابا کتاب آشنا و به آن علاقه مند می‌کند.‏همچنین گوش دادن کودک به سخنان اطرافیان و گفت وگو با او باعث رشد زبان گفتاری وی می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کودکانی که درسال‌های اول کودکی در محیط اطراف خود گفت وگوی زیادی نمی‌شنوند و به حرف زدن تشویق نشده اند، دریادگیری خواندن دچارمشکل می‌شوند.بنابراین به مادران توصیه می‌شود برای کودکان خود شعر، قصه و داستان بخوانند و با آنها صحبت کنند تا از همان ابتدای کودکی علاقه به کتاب وکتابخوانی در آنان تقویت شود. خواندن الفبا به صورت آهنگین برای کودکان لذت بخش است و وقتی به دبستان می‌روند، با مشکلات کمتری روبه رو می‌شوند.‏

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.